- Liikenne
- ELY-keskusten liikenteen tehtävät
- Julkinen henkilöliikenne
- Joukkoliikenteen hankinnat
- Markkinaehtoinen liikenne
- Palvelutaso
- Pysäkkiasiat
- Tiedotteet
- Tilastot ja raportit
- Valtionavustukset
- Yksinoikeudet
- Kunnossapito
- Kävely ja pyöräily
- Jalankulku- ja pyöräilyväylien kunnossapito
- Jalankulun ja pyöräilyn olosuhteiden parantaminen
- Kävelyn ja pyöräilyn edistäminen arjessa ja matkailussa
- Liikennejärjestelmätyö
- Liikenneturvallisuus
- Liikenteen asiakaspalvelu
- Luvat ja lausunnot
- Erikoiskuljetukset
- Ajankohtaista
- Erikoiskuljetusapuri
- Erikoiskuljetusluvan tarve
- Hakemusten käsittely
- Kuormaus ja merkintä
- Liikenteenohjaus
- Lupamaksut ja lupien voimassaoloajat
- Tilastot, julkaisut ja linkkejä
- Etuajo-oikeudet lautoille
- Kaapelit, johdot ja putket tiealueella
- Sijoituslupa, sähkö, tele, kaukolämpö ja maakaasu
- Ilmoitusmenettely, sähkö ja tele
- Suunnittelijan työkalupakki
- Lupa-apuri
- Kelirikkoajan poikkeuslupa maanteille
- Lausunto naapurin kuulemisesta
- Liikenteenohjaussuunnitelmat
- Liittymät
- Luvan hakeminen talvirallikilpailun yhteydessä talvirallirenkailla ajettaville siirtymäosuuksille
- Maantien suoja-alueelle rakentaminen
- Myyntitoiminta maantien varrella
- Opasteet ja mainokset
- Palvelukohdeopasteet ja mustapohjainen osoiteviitta
- Mainonta ja ilmoittelu maantien varrella
- Tilaisuuksien tilapäiset ilmoitukset maantien varrella
- Vaalimainonta maantien varrella
- Muita opastusmerkkejä
- Opasteapuri
- Tapahtuman liikennejärjestelyt
- Tien tilapäinen sulkeminen
- Työlupa tiealueella työskentelyyn
- Vesihuoltojohdot
- Maantielle jätetyn ajoneuvon siirtäminen
- Saaristoliikenne
- Teiden suunnittelu ja rakentaminen
- Tieperinnetoiminta
- Museotiet
- Fagervikintie
- Huovintie
- Peräkunnantie
- Kuortti
- Magneettimäki
- Vanhalinnantie
- Tuusulanjärven rantatie
- Koiviston paikallistie
- Museosillat
- Tienpidon pitkä historia
- Auta Mobiliaa täydentämään kokoelmaa
- Yhteyshenkilöt
- Väyläviraston edeltäjät
- Usein kysyttyä
- Vahingonkorvaukset
- Yksityistieavustukset
Liikenteen asiakaspalvelu
Liikenteen asiakaspalvelu on valtakunnallinen Väyläviraston, ELY-keskusten ja Fintraffic Oy:n yhteinen maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden neuvontapalvelu.
Voit antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kehitysehdotuksia ja tehdä ilmoituksia väyliin liittyen.
Asioi Liikenteen asiakaspalvelun kanssa Palauteväylässä!
Liikenteen asiakaspalvelun Palauteväylän kautta voi jättää kysymyksiä, palautetta ja ilmoituksia tien kunnosta ympäri vuorokauden. Vastaamme viesteihin arkipäivisin klo 8-16.
Puhelinpalvelumme palvelee kaikkina arkipäivinä klo 9-15 numerossa 0295 020 600
Chatin virtuaalineuvoja palvelee asiakkaita 24/7. Virtuaalineuvoja auttaa asioinnin alkuun yleisimmissä aiheissa ja ohjaa oikean tiedon äärelle. Tarvittaessa keskustelu voidaan palveluaikana (klo 9-15, siirtää asiakasneuvojalle. Chat-palvelu löytyy palautevayla.fi:n "Palauteväylä" ja "Kysy neuvoa" -osiosta sekä ELY-keskuksen liikenne-aiheisilta sivuilta.
Asiakaspalvelu käsittelee kirjallisia yhteydenottoja arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.
Etsi tietoa
Verkkosivuilta löydät tietoa esim. teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta, väylähankkeista sekä ohjeet liikenteen lupien hakemiseen. Olemme koonneet myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin palveluportaaliimme. Lisäksi kehitysehdotusten Ehdotusapurista löytyy paljon tietoa tienpidosta ja liikenteestä. Ehdotusapuriin on koottu usein esitettyjen toimenpiteiden toteutusmahdollisuuksia.
Ota yhteyttä
Jos et löydä etsimääsi verkkosivuilta tai usein kysyttyä-palvelusta, ota yhteyttä. Voit jättää viestin Palauteväylässä ympäri vuorokauden. Käsittelemme yhteydenottoja arkipäivisin klo 8-16.
Chat-kanavamme palvelee arkipäivisin klo 9-15 ELY-keskusten liikenne -aiheisilla verkkosivuilla ja Palauteväylä.fi-portaalissa.
Puhelimitse asiointi on mahdollista arkisin klo 9-15 välisenä aikana. Nauhoitamme puhelut asiakaspalvelun laadun parantamiseksi. Puhelut maksavat normaalin puhelinmaksun verran (pvm/mpm).
Ottamalla yhteyttä saat asiasi heti vireille. Tarvittaessa ohjaamme sinut oikean palvelun äärelle.
Somekanavat
Löydät Liikenteen asiakaspalvelun myös somesta! Tervetuloa seuraamaan!
- Liikenteen asiakaspalvelu Instagramissa
- Liikenteen asiakaspalvelu Facebookissa
- Liikenteen asiakaspalvelu Viestipalvelu X:ssä
Anna palautetta
Palautetta voit antaa Palauteväylä-palvelussa suoraan kartalle kohdennettuna. Kartalta voit seurata myös julkaistujen palautteiden käsittelytilaa.
Kirjaamme yhteydenotot ja välitämme palautteet kyseisen asian asiantuntijalle. Palautteita hyödynnetään toiminnan kehittämisessä.
Tee kehitysehdotus
Mietitkö kehitysehdotuksen tekemistä? Voit tehdä ehdotuksen Palauteväylässä ja ELY-keskuksen asiantuntija arvioi ehdotuksen toteutusmahdollisuutta tarkemmin. Tarkista ensin Ehdotusapurista, kannattaako toimenpidettä ehdottaa.
Olemme koonneet ehdotusapuriin eri toimenpiteiden toteutusmahdollisuuksia, sillä kaikkia ehdotuksia ei voida toteuttaa. Toisinaan toteutuksen estää rahoituksen puute ja toisaalta pienempienkin toimenpiteiden toteutuminen edellyttää liikenneympäristöön liittyvien kriteerien täyttymistä.
Ilmoita tien kunnosta
Voit ilmoittaa maantien kunnosta Palauteväylä-palvelussa suoraan kartalle kohdennettuna ympäri vuorokauden. Kartalta voit seurata myös muiden tekemiä ilmoituksia ja niiden käsittelyn tilaa.
Ilmoita liikennettä vaarantavasta ongelmasta suoraan Tieliikennekeskusten Tienkäyttäjän linjalle soittamalla numeroon 0200 2100 (24/7). Tienkäyttäjän linjalle kuuluvia ilmoituksia ovat esim. tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu tai muu este, joka estää normaalin tienkäytön.
Ilmoittajilta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot. Tieliikennekeskuksen liikenneoperaattori välittää ilmoitukset alueurakoitsijalle.
Alueellista tietoa
Ota yhteyttä
Liikenteen asiakaspalvelu
- Palauteväylä (etsi tietoa, jätä palaute tai kehitysehdotus, kysy neuvoa)
- Neuvonta 0295 020 600 ma-pe klo 9-15 (pvm/mpm)
- Chat-palvelussa asiakasneuvoja paikalla ma-pe klo 9-15 (muuna aikana virtuaalineuvoja)
-
Sähköposti: [email protected]
-
Somessa: Instagram | Facebook | Viestipalvelu X
Tienkäyttäjän linja 0200 2100
Ilmoitukset liikennettä vaarantavista ongelmista tiestöllä (24 h/vrk, pvm/mpm).
Päivitetty: 14.08.2024