Navigointivalikko

 

Avaa chat-ikkuna
liikenne-liikenteen asiakaspalvelu-ingressi

Liikenteen asiakaspalvelu

Liikenteen asiakaspalvelu on valtakunnallinen Väyläviraston, ELY-keskusten ja Fintraffic Oy:n yhteinen maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden neuvontapalvelu.

Voit antaa palautetta, esittää kysymyksiä ja kehitysehdotuksia ja tehdä ilmoituksia väyliin liittyen.

Asioi Liikenteen asiakaspalvelun kanssa Palauteväylässä!

Liikenteen asiakaspalvelun Palauteväylän kautta voi jättää kysymyksiä,  palautetta ja ilmoituksia tien kunnosta ympäri vuorokauden. Vastaamme viesteihin arkipäivisin klo 8-16.

Puhelinpalvelumme palvelee kaikkina arkipäivinä klo 9-15 numerossa 0295 020 600

Chatin virtuaalineuvoja palvelee asiakkaita 24/7. Virtuaalineuvoja auttaa asioinnin alkuun yleisimmissä aiheissa ja ohjaa oikean tiedon äärelle. Tarvittaessa keskustelu voidaan palveluaikana (klo 9-15, siirtää asiakasneuvojalle. Chat-palvelu löytyy palautevayla.fi:n "Palauteväylä" ja "Kysy neuvoa" -osiosta sekä ELY-keskuksen liikenne-aiheisilta sivuilta.
 
Asiakaspalvelu käsittelee kirjallisia yhteydenottoja arkipäivisin klo 8-16 välisenä aikana.

Etsi tietoa

Verkkosivuilta löydät tietoa esim. teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta, väylähankkeista sekä ohjeet liikenteen lupien hakemiseen. Olemme koonneet myös vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin palveluportaaliimme. Lisäksi kehitysehdotusten Ehdotusapurista löytyy paljon tietoa tienpidosta ja liikenteestä. Ehdotusapuriin on koottu usein esitettyjen toimenpiteiden toteutusmahdollisuuksia.  

Ota yhteyttä

Jos et löydä etsimääsi verkkosivuilta tai usein kysyttyä-palvelusta, ota yhteyttä. Voit jättää viestin Palauteväylässä ympäri vuorokauden. Käsittelemme yhteydenottoja arkipäivisin klo 8-16.

Chat-kanavamme palvelee arkipäivisin klo 9-15 ELY-keskusten liikenne -aiheisilla verkkosivuilla ja Palauteväylä.fi-portaalissa.

Puhelimitse asiointi on mahdollista arkisin klo 9-15 välisenä aikana. Nauhoitamme puhelut asiakaspalvelun laadun parantamiseksi. Puhelut maksavat normaalin puhelinmaksun verran (pvm/mpm).

Ottamalla yhteyttä saat asiasi heti vireille. Tarvittaessa ohjaamme sinut oikean palvelun äärelle.

Somekanavat

Löydät Liikenteen asiakaspalvelun myös somesta! Tervetuloa seuraamaan!​​

Anna palautetta

Palautetta voit antaa Palauteväylä-palvelussa suoraan kartalle kohdennettuna. Kartalta voit seurata myös julkaistujen palautteiden käsittelytilaa.

Kirjaamme yhteydenotot ja välitämme palautteet kyseisen asian asiantuntijalle. Palautteita hyödynnetään toiminnan kehittämisessä.

Tee kehitysehdotus

Mietitkö kehitysehdotuksen tekemistä? Voit tehdä ehdotuksen Palauteväylässä ja ELY-keskuksen asiantuntija arvioi ehdotuksen toteutusmahdollisuutta tarkemmin. Tarkista ensin Ehdotusapurista, kannattaako toimenpidettä ehdottaa.

Olemme koonneet ehdotusapuriin eri toimenpiteiden toteutusmahdollisuuksia, sillä kaikkia ehdotuksia ei voida toteuttaa. Toisinaan toteutuksen estää rahoituksen puute ja toisaalta pienempienkin toimenpiteiden toteutuminen edellyttää liikenneympäristöön liittyvien kriteerien täyttymistä.  

Ilmoita tien kunnosta

Voit ilmoittaa maantien kunnosta Palauteväylä-palvelussa suoraan kartalle kohdennettuna ympäri vuorokauden. Kartalta voit seurata myös muiden tekemiä ilmoituksia ja niiden käsittelyn tilaa. 

Ilmoita liikennettä vaarantavasta ongelmasta suoraan Tieliikennekeskusten Tienkäyttäjän linjalle soittamalla numeroon 0200 2100 (24/7). Tienkäyttäjän linjalle kuuluvia ilmoituksia ovat esim. tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu tai muu este, joka estää normaalin tienkäytön.

Ilmoittajilta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot. Tieliikennekeskuksen liikenneoperaattori välittää ilmoitukset alueurakoitsijalle.


Alueellista tietoa


Ota yhteyttä

Liikenteen asiakaspalvelu

Tienkäyttäjän linja 0200 2100

Ilmoitukset liikennettä vaarantavista ongelmista tiestöllä (24 h/vrk, pvm/mpm).

Päivitetty: 14.08.2024