- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Enkät om kundnöjdhet: NTM-centralernas kundarbete är av utmärkt kvalitet
– NTM-centralerna utför ett lysande arbete. Resultatet är bättre än någonsin, berömmer överdirektören för NTM-centralen i Nyland, Petri Knaapinen.
Den årliga enkäten om kundnöjdhet omfattade alla av de 15 NTM-centralerna (närings-, trafik- och miljöcentralerna). Enligt responsen har den totala kundnöjdheten fortsatt att förbättras och de långsiktiga satsningar som gjorts på kundbetjäning och personalens yrkesskicklighet syntes som en positiv utveckling.
Resultaten inom finansierings-, utbetalnings-, tillstånds- och övervakningstjänsterna vid NTM-centralen i Nyland har förbättrats som helhet. Kunderna var nöjda med bl.a. sakkunskapen om tjänsterna, vänligheten och rådgivningen.
– Resultaten visar att ämbetsverket utför ett bra arbete inom varje sektor, gör rätt saker och fokuserar på god betjäning. Vi har lyckats skapa en samarbetskultur där vi gör resultat tillsammans med kunderna.
Även arbets- och näringstjänsterna i Nyland har fått utmärkta resultat i enkäten om kundnöjdhet. På en femgradig (5) skala fick arbets- och näringstjänsterna betyget fyra (4) av företagskunderna och betyget 3,8 av personkunderna.
- Publiceringsdatum
- 2019-03-12