- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2022
Regional information
TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelut saivat jälleen erinomaisen arvosanan asiakkailta
Valtakunnallinen TE-asiakaspalvelukeskus toimii ELY-keskuksessa vastuualueista erillisenä yksikkönä. TE-asiakaspalvelukeskus antaa julkisten työvoima- ja yrityspalvelujen tieto-, neuvonta- ja ohjauspalveluja puhelimen, chatin, sähköpostin, some-kanavien ja muiden sähköisten viestintävälineiden avulla suomeksi, ruotsiksi, englanniksi ja henkilöasiakkaille myös venäjäksi.
Jonotustilanne ei näkynyt palautteissa
Viime vuonna (2021) TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelukysyntä tasaantui lähemmäs vuoden 2019 tasoa ennätyksellisen ruuhkaisen vuoden 2020 jälkeen. Palveluiden kysyntä on kuitenkin pysynyt suurena ja ruuhkahuippuina jonoilta ei ole voitu välttyä. Tästä huolimatta asiakkaiden palaute on ollut suurilta osin positiivista, eivätkä jonotuksesta johtuvat huonot palautteet nouse esiin palautteita tarkastellessa.
Yli 16 000 asiakasta antoi palautetta
Pyysimme palautetta antamastamme palvelusta asiakkailta, jotka soittivat valtakunnallisiin henkilöasiakkaiden puhelinpalveluihin, koulutusneuvontaan, venäjänkieliseen palveluun, Yritys-Suomi-puhelinpalveluun ja Yrittäjän talousapu-neuvontapalveluun. Asiakkailta kysyttiin viestillä, kuinka hyvin neuvojamme onnistui palvelemaan asteikolla 1–5. Vastattuaan tähän asiakas sai toisen viestin, jossa sai antaa vapaamuotoista palautetta. Yli 16 000 asiakasta vastasi palautekyselyymme ja koko TE-asiakaspalvelukeskuksen palvelun keskiarvo oli 4,6 (vuonna 2020 4,5). Huikeat 80 prosenttia vastaajista piti palveluamme erinomaisena (vuonna 2020 76%). Eniten arvosanan erinomainen antoivat edellisen vuoden tapaan englannin- ja venäjänkielisen palvelun asiakkaat.
Asiakkaat kiittävät asiantuntevasta palvelusta ja aidosta kohtaamisesta
Sanallisia palautteita annettiin yli 3000 kappaletta. Niissä asiakkaat kiittivät muun muassa neuvonnan asiantuntemusta, ystävällisyyttä ja asiakkaan yksilöllistä kohtaamista.
Saamani palvelu oli erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä. Harvoin saa mistään näin hyvää palvelua!
Soitin hieman ennen sulkemisaikaa. Olin varma, ettei puheluuni enää edes vastata. Minua kuitenkin palveltiin ystävällisesti ja asiantuntevasti ilman kiireentuntua. Kiitos!
Eilen iltapäivällä vasta kysyin mailitse, tänään aamulla vastaus mailissa. En kyllä tiedä, jos jotenkin on vielä mahdollista paremmin tai nopeammin. Kiitos Teille.
Ihanan rauhallinen ihminen oli siellä ja auttoi tuomaan toivon, että kaikki järjestyy.
Myös ruotsinkielisen, englanninkielisen ja venäjänkielisen palvelun asiakkaat kiittivät:
Perfekt. Fick reda på allt jag ville veta.
Very good experience. Fast and polite. Many thanks.
Olen kiitollinen neuvojalle ymmärrettävästä selityksestä asiassani ja avusta. Ja mikä tärkeintä, äidinkielelläni. Suomeksi en olisi ymmärtänyt tätä asiaa, sillä opiskelen vasta suomea kursseilla. Tämä palvelu on erittäin tärkeää maahanmuuttajille!
Jatkamme asiakastyytyväisyyden mittaamista ja asiakaspalautteiden hyödyntämistä palvelun kehittämisessä ja osaamisen ylläpitämisessä.
Asiakkaiden antama kiitos kuuluu meidän osaaville ja ammattitaitoisille TE-asiakaspalvelukeskuksen ja TE-toimistojen puhelinpalvelujen asiantuntijoille sekä Yrittäjän talousapu -neuvontapalvelun konsulteille. Kiitos!
Lisätietoja
Stefan Strandberg
johtaja
TE-asiakaspalvelukeskus
Jaana Rahikainen
järjestelmäpääkäyttäjä
TE-asiakaspalvelukeskus
- Publiceringsdatum
- 2022-01-18