- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2021
Regional information
Koronakriisi haastoi - asiakkailta kiitosta Pirkanmaan ELY-keskuksen palveluista (Pirkanmaa)
Koronakriisi haastoi ELY-keskusten toimintaa merkittävästi ja vaati sopeutumista palveluissa ja työskentelytavoissa. Poikkeuksellisesta tilanteesta huolimatta ELY-keskusten asiakkaat antoivat viime vuodesta kiitettäviä arvioita. Tiedot ilmenevät juuri julkaistuista palvelutyytyväisyyskyselyn tuloksista.
Asiakkaat arvioivat vuosittain toteutettavassa kyselyssä rahoitukseen, maksatukseen, lupiin, valvontaan, yritysten kehittämispalveluihin liittyviä palveluita. Kyselyyn vastanneet asiakkaat arvioivat ELY-keskuksen palveluita asteikolla 1-5.
Pirkanmaan ELY-keskuksen palveluiden kokonaistyytyväisyys oli 4,38. Kokonaisarvio on noussut edellisiin vuosiin verrattuna. Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat palvelun ystävällisyyteen (4,66), palvelun asiantuntemukseen (4,53), päätöksen perusteluihin (4,37) ja annettuun neuvontaan (4,20). Myös asian käsittelynopeus oli hyvällä tasolla (3,97). Lähes kaikki osa-alueet ovat kehittyneet myönteiseen suuntaan edellisestä vuodesta.
Erityisesti asiakkaat toivovat sähköisten palveluiden kehittämistä, johon ELY-keskukset ovat jo tarttuneet muun muassa laajalla yhteisellä digihankkeella. Digitaalisten palveluiden kehittämisellä tavoitellaan myös asioiden käsittelyn parempaa sujuvuutta.
Lisäksi erillisessä kyselyssä selvitettiin asiakkaiden tyytyväisyyttä valtakunnalliseen tienpidon ja liikenteen lupapalveluun, josta Pirkanmaan ELY-keskus vastaa. Myös tästä asiakkaiden antamat arviot olivat erinomaisia.
– Kyselyn tulokset antavat arvokasta tietoa asiakkaiden kokemuksista, ja hyödynnämme niitä palvelumme ja toimintamme kehittämisessä. Kyselyn lisäksi kannustamme asiakkaitamme antamaan toiminnastamme jatkuvaa palautetta ympäri vuoden, kertoo ylijohtaja Juha Sammallahti.
ELY-keskuksen palautelomake löytyy nettisivuilta: www.ely-keskus.fi/palaute
Tutustu myös ELY-keskusten valtakunnallisiin tuloksiin tarkemmin.
- Publiceringsdatum
- 2021-03-18