- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2020
Regional information
Asiakaslähtöisten palvelujen taustalla on hallinnonalojen välinen yhteistyö
ELY-keskusten ja TE-toimistojen yhteinen kehittämisohjelma Iskukykyiset Palvelut (IPA) on päättynyt. Iskukykyiset Palvelut (IPA) -ohjelman tavoitteena oli digitalisoidut ja asiakaslähtöiset palvelut sekä eri hallinnonalojen sujuva yhteistyö palvelujen tuottamisessa. Ohjelman suositukset julkisten palvelujen kehittämiseksi jatkossa on koottu kahteen raporttiin:
Ohjelman yleisesittelyyn on koottu ohjelman onnistumiset ja haasteet, otteet tärkeimmistä projekteista sekä yleiset suositukset palvelujen kehittämiseen jatkossa:
Ohjelman loppuraportoinnin yhteydessä tuotettiin video, jossa ohjelmassa eri rooleissa mukana olleet kertovat omin sanoin, mikä ohjelmassa oli onnistunutta ja mitä olisi voitu tehdä paremmin.
Vuosina 2018-2019 toteutettiin ELY-keskusten ja TE-toimistojen yhteinen palvelujen kehittämisohjelma osana suunnitelmallista toiminnan kehittämistä. Kehittäminen alkoi vuonna 2013 Iskukykyinen ELY-keskus -ohjelmalla ja jatkui vuosina 2015-2019 uusilla Iskukyky-ohjelmilla. Kehittämisohjelmien yhteisenä tavoitteena oli palvelujen tason ja laadun säilyttäminen toimintamenomäärärahojen pienentyessä. IPA-ohjelman ja sitä edeltäneiden yhteisten kehittämisohjelmien aikana ELY-keskusten toimintamenomäärärahat ovat pienentyneet, mutta palvelujen laatu asiakkailta ja sidosryhmiltä saadun palautteen perusteella on parantunut tai säilynyt ennallaan.
- Publiceringsdatum
- 2020-01-27