- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Teiden talvihoidossa uudet keinot haussa
Liikenneviraston teettämän kyselyn tulokset kertovat karua kieltä siitä, että tyytyväisyys on pitkällä aikavälillä laskenut niin yksityishenkilöiden kuin raskaan liikenteen kuljettajienkin mielestä. "Aivan viime vuosina yksityishenkilöiden tyytyväisyys on aavistuksen parantunut, mutta tyytymättömiä tienkäyttäjiä on paljon. Uusia keinoja laadun parantamiseksi etsitään. Haluamme tehdä kaikkemme, että ajo-olosuhteet ovat mahdollisimman hyvät ja turvalliset", asiakkuuspäällikkö Anu Kruth toteaa.
Vuoden alusta tien hoitotasoa nostettiin 700 kilometrillä. Muita keinoja haetaan hankintaa kehittämällä, tietoa ja digitalisaatiota hyödyntämällä sekä tarkistamalla talvihoidon kriteereitä.
Liikennevirastossa on käynnissä talvihoidon toimintalinjojen muutostyö, jossa toimintalinjoja uudistetaan paremmin nykypäivän tarpeisiin sopiviksi. On havaittu, että esimerkiksi muuttuneet ilmasto-olosuhteet luovat haasteita nykyisille toimintatavoille
Liikenneturvallisuutta vaarantavista tai liikennettä selvästi haittaavista vaurioista kannattaa ilmoittaa Liikenneviraston Tienkäyttäjän linjalle. Liikennepäivystäjät vastaavat puheluihin ympäri vuorokauden ja välittävät tiedon eteenpäin urakoitsijoille. Tienkäyttäjän linja on paitsi palautekanava asiakkaalle myös tärkeä työkalu tiestön kunnossapitoa ajatellen. Pian palautteen anto on myös joustavampaa, vuoden loppuun mennessä palautetta voi antaa myös älykkään käyttöliittymän kautta netissä.
Liikennevirasto tarjoaa saamaansa reaaliaikaista tietoa tiestön kunnosta myös kaikille tienkäyttäjille. Ajankohtainen tieto muun muassa väylien talvihoidosta löytyy kootusti Liikennetilanne-palvelusta:
Lue lisää:
- Publiceringsdatum
- 2018-02-06