- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
ELY-keskusten asiakastyytyväisyys nousi jälleen (Kaakkois-Suomi)
11.4.2018 julkaistiin ELY-keskusten palvelutyytyväisyystutkimuksen tulokset viime vuodelta. Tulos kertoo, että asiakkaat kokevat olevansa tyytyväisiä ELY-keskuksilta ja KEHA-keskukselta saamiinsa rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluihin. Ilahduttavaa oli myös huomata, että ELY-keskusten asiakkaiden kokonaistyytyväisyys on hieman noussut edellisvuodesta. Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osalta tulokset olivat erittäin hyviä, ja lähes kaikilta osin tulokset nousivat edelliseen vuoteen nähden.
-Maakuntauudistuksen muutostilanteessa on erittäin tärkeää, että tehtäviä luovuttavien organisaatioiden palvelukykyä seurataan säännöllisesti. On tarpeen tietää, miten organisaatio saavuttaa sille asetetut tavoitteet, miten tyytyväisiä sen asiakkaat ovat ja millainen on henkilöstön työtyytyväisyys. ELY-keskusten vuoden 2017 tilinpäätös kertoo ilahduttavasti siitä, että edellä mainittujen osa-alueiden suhteen ELY-keskukset ja KEHA-keskus ovat "hyvässä iskussa". Tästä kiitos kuuluu organisaatioiden johdolle ja henkilöstölle, toteaa työ- ja elinkeinoministeriön osastopäällikkö Marja-Riitta Pihlman Muutoksessa-blogissa.
Asiakkaiden tyytyväisyyttä ELY-keskusten palveluihin seurataan vuosittain ja tutkimustietoa hyödynnetään kehittämisessä ja ohjauksessa. Kyselyssä mukana olevien palvelujen ja vastaajien määrä on kasvanut ja mukana oli toista kertaa laajemmassa mitassa KEHA-keskuksen tuottamat volyymiset maksatuspalvelut. ELY-keskusten asiakkailta saamien kokonaistyytyväisyyttä kuvaava valtakunnallinen keskiarvo v. 2017 on 4,11 (asteikolla 1 – 5) ja se on parantunut hieman edellisen vuoden tulokseen verrattuna.
Tutkimuksessa oli mukana kaikki 15 ELY-keskusta sekä KEHA-keskuksen maksatuspalvelu ja arvioituja palvelukokonaisuuksia olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä yritysten kehittämispalvelut. Vastauksia tutkimukseen saatiin yli 5 700 kappaletta, näistä eniten maksatuksen palkkatuki- ja starttiraha-asioihin. Rahoituskyselyssä suuri osa vastauksista kohdistui yrityksen kehittämisavustuksiin ja maaseutupuolen tukipäätöksiin. Liikenteen ja tienpidon lupakyselyissä toteutusta jatkettiin valtakunnalliseen "kuinka onnistumme kyselyyn". Valvontojen osalta eniten vastauksia saatiin luomutuotannon ja ympäristölupien valvontoihin.
Kaakkois-Suomen ELY-keskus sai hyvän arvosanan asiakkailta
Kaakkois-Suomen ELY-keskuksen osalta tulokset ovat hyviä ja lähes kaikilta osin tulokset nousivat edelliseen vuoteen nähden. Kokonaistyytyväisyys rahoituspalveluiden osalta oli 4,29, maksatuspalveluiden osalta 4,27, luomutuotannon valvonnan osalta 4,26 ja muun valvonnan osalta 4,32 (asteikolla 1-5). Kaikissa palveluissa erityisen tyytyväisiä oltiin palvelun asiantuntemukseen ja ystävällisyyteen. Kehittämiskohteina kyselyssä tuli esiin asioiden käsittelynopeus sekä sähköisten palvelujen käytettävyys ja kehitysaste.
- Publiceringsdatum
- 2018-04-25