- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2017
Työmarkkinatorin hakupalvelu aukeaa käyttäjille loppuvuodesta 2017
Työmarkkinatorin ensimmäisen version julkaisu loppuvuodesta 2017
Työmarkkinatorin ensimmäinen tuotantoversio julkaistaan loppuvuodesta 2017 osoitteessa www.tyomarkkinatori.fi. Ensimmäiseen versioon tulee mm. työnhakijalle mahdollisuus täyttää työnhakuprofiili, jonka tietojen perusteella Työmarkkinatori ehdottaa sopivia avoimia työpaikkoja. Ensimmäisessä versiossa matching tapahtuu avoimeen työpaikkaan vaadittavan osaamisen sekä työnhakijan työnhakuprofiilinsa merkitsemän osaamisen perusteella. Jatkokehitysversioissa matchingin avuksi tulee myös keinoäly.
Palveluun tunnistautuminen tapahtuu suomi.fi:n kautta.
Ensimmäisessä versioon on tulossa myös nykyisestä te-palvelut.fi:n Avoimet työpaikat -hausta tuttuja perusominaisuuksia. Kehityttyään Työmarkkinatorin hakupalvelu tulee korvaamaan TE-palveluiden Avoimet työpaikat -haun. Vanha työpaikkahaku pidetään toiminnassa vielä toistaiseksi.
Työmarkkinatoria kehitetään vaiheittain: Loppuvuodesta julkaistava versio pitää sisällään hakupalvelun perusominaisuudet. Tulevina vuosina palvelusta julkaistaan uusia täydennettyjä ja parannettuja versioita useita kertoja vuodessa.
Uutta kehitetään monipuolisella yhteistyöllä
Työmarkkinatorin seuraavia kehitysversioita sekä Työmarkkinatorin ympärille syntyvää ekosysteemiä kehitetään syksyn aikana yhdessä eri huippuasiantuntijoiden, sidosryhmien sekä asiakkaiden kanssa. Näkemystä ja kehitysideoita haetaan laajasti koko kumppaniverkostolta, muun muassa Työmarkkinatorin ympärillä toimivilta työnvälitys- ja rekrytointiyrityksiltä, suurilta työllistäjiltä sekä asiakkailta.
Työmarkkinatori on mukana syksyn aikana useissa eri tapahtumissa ja tarkoitus on hyödyntää mm. hackathoneja jatkokehitystyössä. Hackathonit ovat muutamien vuorokausien mittaisia tapahtumia, joissa ohjelmisto- ja sovellusalan osaajat työstävät saamiaan haasteita. Työmarkkinatori on näillä näkymin tänä vuonna esillä myös teknologia- ja kasvuyritystapahtuma Slushissa.
Pitkän aikavälin tavoitteena on Työmarkkinatorin ympärille rakentuva ekosysteemi. Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että Työmarkkinatorin dataa avataan tietyissä rajoissa yksityisille rekrytointi- ja ohjelmistoyrityksille, jotta nämä voivat kehittää Työmarkkinatorin perustoimintojen ympärille uusia toiminnallisuuksia. Näistä ominaisuuksista kehittyy yhtiöille aivan uudenlaista liiketoimintaa, mutta ennen kaikkea sillä voidaan tarjota asiakkaille paremmat palvelut ja tietoa siitä mitä työmarkkinat tarjoavat.
Asiakkuudenhallintaprojekti starttaa
Syyskuussa osana TE-digi-hanketta käynnistyy työllistymistä tukevan, tulevalle maakuntahallinnolle suunnatun kasvupalvelujen asiakkuudenhallintajärjestelmän (CRM) suunnittelu ja toteutustyö. Asiakkuudenhallintajärjestelmän tarkoituksena on tuottaa asiakkaille palvelu tehokkaasti, laadukkaasti, yhdenmukaisesti ja etenkin asiakaslähtöisesti.
Kaikki viranomaisten, maakuntien ja maakuntien valitsemien palvelutuottajien jatkossa toteuttamat prosessit ja aktiviteetit TE-asiakkuuden elinkaaren hallintaan liittyen hallitaan tässä uudessa järjestelmässä. Järjestelmä toimii kansallisena asiakkuudenhallintajärjestelmänä henkilöasiakkaiden tiedoille, tukee työllistymistä ja mahdollistaa sujuvan asiakastiedon keräämisen, ylläpitämisen ja vaihtamisen kaikkien asianosaisten kesken.
Projektissa on tähän mennessä tehty isoa arkkitehtuurikuvausta ja aikataulutusta sekä määritelty asiakasprosesseja. Lokakuussa käynnistetään kilpailutus liittyen asiantuntijapoolin hankintaan, jotta suunnittelun ja toteutuksen tueksi saadaan tarpeeksi resursseja. Varsinainen toteutustyö alkaa vuonna 2018.
Lisätietoja:
Mikko Rantahalme, hankejohtaja, TE-digi, p. 0295 020 306
- Publiceringsdatum
- 2017-09-12