- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Pressmeddelanden 2020
I arkivet för pressmeddelanden hittar du pressmeddelandena som är publicerade före 23.9.2020. Nyare pressmeddelanden hittar du i nyhetsrummet (sttinfo.fi).
Regional information
Pressmeddelanden till 23.9.2020
Broreparation medför ändringar i trafiken i närheten av riksväg 3
Reparationen av korningsbron i Lautmäki som inleds i mars orsakar ändringar i trafikarrangemangen på Keimolantie i Vanda (korsar riksväg 3). Broreparationerna slutförs i sin helhet i augusti 2020.
Reparationen av korsningsbron i Nurmijärvi orsakar ändringar i trafikarrangemangen på Sibbovägen (regionalväg 1311 som korsar riksväg 3). Reprationsarbetena på korsningsbron i Nurmijärvi inleds i april 2020 och det är meninegn att de ska slutföras i augusti 2020.
Reparationen av korsningsbron i Lautmäki omfattar reparation av kantbalkarna och räcken från mars till maj samt förnyelse av ytbeläggningarna från mitten av maj fram till augusti.
Under reparationen av kantbalkarna på korsningsbron i Lautmäki är två körfiler och en inskränkt cykel- och gångbana i bruk. Hastighetsbegränsningen vid arbetsplatserna är 50 km/h på grund av de inskränkta filerna under kantbalksskedet. Under förnyelsen av ytbeläggningarna sänks hastigheten till 30 km/h. Under ytbeläggningsskedet är endast en körfil i bruk och trafiken på bron är enkelriktad. Trafiken i motsatt riktning omdirigeras via det övriga vägnätet. På bron råder specialarrangemang som tillåter busstrafik även i motsatt riktning. Under ytbeläggningsskedet är en inskränkt cykel- och gångväg i bruk.
På korsningsbron i Nurmijärvi förnyas ytbeläggningarna. Under förnyelsen av ytbeläggningarna är två körfiler och en inskränkt cykel- och gångled i bruk, hastighetsbegränsningen är 30 km/h.
Karlänkar till broarna:
Byggherre är NTM-centralen i Sydöstra Finland. Som entreprenör fungerar Otera Oy och för tillsynen ansvarar Rakennuttajatoimisto HTJ Oy.
Mer information:
Projektchef Timo Repo, NTM-centralen i Sydöstra Finland, tfn 0295 021 338
Ansvarig arbetsledare Timo Aaltonen, Oteran Oy, tfn 05053522986
Tillsynskonsult Tinka Arrhenius, Rakennuttajatoimisto HTJ Oy, tfn 0504423674
- Publiceringsdatum
- 2020-03-11