- Tjänster och kontaktinformation
- Tjänster efter målgrupp
- Tjänster efter ämne
- Finansiering, understöd och ersättningar
- Nationell stödmodell för företag som drabbas av avvecklingen av torvproduktionen
- Stöd för skrotning av torvproduktionsmaskiner
- Utvecklingsbidrag till företag som lägger ned torvproduktionen för utveckling av ny affärsverksamhet
- Finansiering och understöd - Ansvarsområdet för miljö
- Understöd för vård av byggnadsarvet
- Bidrag för genomförande av programmet för effektiviserat vattenskydd
- Avustus Vesiosaamisen kasvu ja kansainvälistyminen -ohjelman hankkeille
- Prövningsbaserade statsunderstöd för vattendrags- och fiskerihushållningsprojekt
- Ansökan om understöd för att främja hanteringen av arter som ingår i förteckningen över invasiva främmande arter
- Ansökan om ersättning för skada som orsakats av fridlysta arter
- Kommun- och Organisation-Helmi
- Ansökan om understöd för hållbar vattenhushållning inom jord- och skogsbruket
- Projektbidrag för miljöfostran och miljöupplysning
- EU-finansiering
- Tillstånd, anmälningar och utlåtanden
- Rådgivning och informationsservicen
- Ämnesordssökning av tjänsterna
- Behandlingstider
- Övervakning
Trafikens kundservice
Trafikens kundservicecentral hjälper till och ger råd i frågor som gäller vägar och trafik. Centralen ger instruktioner i hur man sätter igång ett ärende och svarar på respons eller frågor.
Trafikens kundservicecentral verkar rikstäckande. Den är en central länk i kontakten mellan vägtrafikens kunder och trafikmyndigheten.
Telefon
+358 295020601
Betjäningstidermåndag 9.00 - 15.00
tisdag 9.00 - 15.00
onsdag 9.00 - 15.00
torsdag 9.00 - 15.00
fredag 9.00 - 15.00