- Tjänster och kontaktinformation
- Tjänster efter målgrupp
- Tjänster efter ämne
- Finansiering, understöd och ersättningar
- Tillstånd, anmälningar och utlåtanden
- Rådgivning och informationsservicen
- Ämnesordssökning av tjänsterna
- Behandlingstider
- Övervakning
Trafikens kundservice, Responskanalen
Via responskanalen kan man be om råd, ge respons eller rapportera om skicket på en trafikled. Man kan också föreslå en åtgärd via responskanalen. Elektroniska kontakter vidarebefordras till Trafikens kundservice. Vi behandlar kontakter på vardagar kl. 8-16.15.
Meddelandena gällande trafikledernas skick vidarebefordras till områdesentreprenören, som utgående från kvalitetskraven som ställts för vägen beslutar vilka åtgärder som ska vidtas. Exempel på meddelanden som kan lämnas via responskanalen är beläggningsskador (gropar, hål) på landsvägar, vatten på vägen, träd som fallit över vägen, hal väg.
Brådskande problem på vägarna som klart äventyrar trafiken kan också meddelas till Vägtrafikantlinjen (24/7) genom att ringa nummer 0200 2100. Den som tar kontakt ombeds ge exakt information om var problemet ligger och sina kontaktuppgifter.
E-tjänster
Webbsidor
Uppdaterad: 08.07.2021