- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Friitalan sillan työnaikainen kiertotie käyttöön 30.10.2017 (Varsinais-Suomi, Satakunta)
Varsinais-Suomen ELY-keskuksen elokuussa aloittaman Friitalan sillan rakennustyöt ovat edenneet aikataulussa. Rakennustyön seuraavana vaiheena otetaan 30.10.2017 käyttöön sillan eteläpuolelle rakennettu kiertotie ja Kokemäenjoen ylittävä varasilta. Varasillalla on käytettävissä yksi kaista ajoneuvoille ja yksi kaista kevyelle liikenteelle. Liikenteenohjaus hoidetaan liikennevaloilla. Liikennevalo-ohjaus tulee aiheuttamaan liikenteen ajoittaista ruuhkautumista. Pahoittelemme rakennustöiden aiheuttamia haittoja tielläliikkujille.
Uuden Friitalan sillan rakennustyöt ovat alkaneet aikataulun mukaisesti. Työn aluksi rakennettu kiertotie ja varasilta otetaan liikenteen käyttöön 30.10.2017. Kiertotiellä on käytössä yksi kaista ajoneuvoliikenteelle ja yksi kaista kevyelle liikenteelle. Ajoneuvoliikenteen liikenteenohjaus hoidetaan liikennevaloilla. Liikennevalo-ohjaus tulee aiheuttamaan liikenteen ajoittaista ruuhkautumista. Toivomme tienkäyttäjiltä varovaisuutta työmaan kohdalla liikuttaessa.
Kun yleinen liikenne on saatu siirrettyä kiertotielle, jatketaan paalulaattojen rakentamista sillan päihin ja aloitetaan sillan tukien porapaalutustyöt. Vanhan sillan kansi puretaan loppuvuodesta 2017. Syksyn aikana valmistetaan myös sillan kannen teräsrakennetta konepajalla. Sillan kannen teräsrakenteen asennukset alkavat alkuvuodesta 2018 ja sillan kansi on tarkoitus betonoida toukokuussa 2018. Työt valmistuvat kokonaisuudessaan loppuvuodesta 2018.
Rakennettava silta on kolmeaukkoinen jatkuva liittopalkkisilta, jossa kahden teräksisen pääpalkin päälle valetaan teräsbetoninen kansilaatta. Sillan maatuet ja välituet perustetaan porapaalujen varaan. Sillan molempiin päihin rakennetaan lyöntipaalujen varaan tuetut paalulaatat.
Nykyinen v.1953 valmistunut Friitalan silta on painorajoitettu ja huonokuntoinen, joten se on päätetty uusia kokonaan. Uuden sillan hyötyleveys on 15 metriä (vanhan sillan leveys 14 metriä) ja kokonaispituus 136 metriä. Liikennemäärä sillalla on 8 300 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Urakoitsijana hankkeessa toimii Kreate Oy. Hankkeen urakkahinta on 5,5 M€.
LISÄTIETOJA
- Varsinais-Suomen ELY-keskus: siltainsinöörit Ari Salo, p. 0400 510 391 ja Jari Nikki, p. 0400 821 596
- Kreate Oy: työpäällikkö Jyrki Välimaa, puh. 0400 628 855
- Publiceringsdatum
- 2017-10-24