- ELY-keskukset
- Alueen tila ja näkymät
- Aluekehittäminen
- Organisaatio
- Suunnittelu ja seuranta
- Projektit ja hankkeet
- Arvokkaat vesistömme
- Harvaan asuttujen alueiden matkailuhankehaku
- Hyvä työpaikka Lapissa (ESR-hanke)
- Koordinoiden rakennemuutokseen ja kohtaantoon (ESR-hanke)
- Verkostosta elinvoimaa yrityksille - SYP 2.0 (ESR-hanke)
- Digital marketing for entrepreneurs in Lapland
- Kiertotalous - klinikka
- Itsensä johtaminen - klinikka
- Somesisällöt kuntoon - klinikka
- TTY - Tuottavuutta ja työhyvinvointia -palvelu (ESR-hanke)
- TRIWA LIFE
- Tiehankkeet
- Päättyneet hankkeet
- Asiakkaat työllisyyden ja soten yhdyspinnoilla
- Clean drinking water and healthy environment for Sortavala
- EMRA – Environmental Planning, Measures and Restauration Actions in Regulated Water systems, Swedish-Finnish Cross-Border-project in the Arctic Region
- Expert-hanke
- Joint Environmental Management of the River Tana (Tenojoen Interreg -hanke)
- Lapin DigiStep esiselvityshanke
- Osaavaa työvoimaa työyhteisö- ja kumppanuusverkostoilla
- Paatsjoen monitoimisuunnitelma -hanke
- Pohjoinen älykäs kasvu Arctic Smart Growth (ASG)
- ReArc
- Työhyvinvointia digiajassa
- Tehtävät ja toiminta

Somesisällöt kuntoon - klinikka lappilaisille yrityksille
Lappilaisille mikro- ja pk-yrityksille on tarjolla maksuton täsmäisku somemarkkinoinnin sekä myynnin tehostamiseksi. Klinikassa yritys saa kattavan tietopaketin sosiaalisen median sisällöntuotannosta sekä konkreettisen sisältösuunnitelman omalle yritykselleen. Klinikan jälkeen yrittäjällä on selkeämpi näkemys omien somekanavien hyödyntämisestä ja somesisältöjen tuottamisesta.
Somesisällöt kuntoon-klinikka pitää sisällään 3 tunnin yhteisen Teams-tilaisuuden 16.3.23, jossa käydään läpi seuraavat aiheet:
- Sosiaalisen median markkinoinnin perusteet ja käsitteet (orgaaninen/maksettu mainonta, someprofiili, postaus, tarina, kela, hästägit, tagit).
- Kohderyhmämäärittelyn tärkeys ja parhaat sosiaalisen median kanavat eri kohderyhmille.
- Somemarkkinoinnin tavoitteen asetanta.
- Sosiaalisen median strategia ja sisältösuunnitelman rakentaminen (minkälaista sisältöä julkaistaan ja mistä löytää aiheet someen).
- Vinkit ja neuvot helpompaan somen käyttöön (esim. postauksien ajastaminen Meta Business Managerissa).
- Yhteistyöt somessa ja vaikuttajamarkkinoinnnin hyödyntäminen.
- Maksettu markkinointi myynnin edistäjänä
Lisäksi osallistujien yrityskohtaiset klinikkatapaamiset (2 x 1h / yritys), jossa voidaan esimerkiksi laatia osallistujalle:
- Markkinoinnin vuosikellon runko, jossa käydään yrittäjän kanssa läpi markkinointiin vaikuttavat isot linjaukset, kuten kuukausiteemat, keskeiset juhlapäivät, keskeiset ja hyvin myyvät tuotteet/palvelut, uudet lanseeraukset yms.
- 3 kk:n sisältösuunnitelmarunko, jossa suunnitellaan yrittäjän kanssa tarkemmin somesisältöä ja mietitään mm. julkaisujen määrä/vko, miten rytmitellä/vaihdella sisällön muotoa ja minkälaisia kuvia, tekstejä ja hastageja yrittäjän kannattaa käyttää somekanavissa.
Lisätiedot ja ilmoittautuminen
-
Klinikan sisältö tiivistetysti
Mitä: Somesisällöt kuntoon - klinikka. Kouluttajana Miado Markkinointi / Mia Vatanen
Milloin: Teams- yhteydellä järjestettävä tilaisuus 16.3.2023 klo 9.00-12.00, yrityskohtaiset kaksi kertaa yhden tunnin (=2 h) valmennusajat sovitaan kouluttajan kanssa yhteisen tilaisuuden jälkeen.
Kustannus: Palvelu on maksuton yrityksille ja se lasketaan De minimis - tueksi.
Kenelle: Lappilaisille mikro- ja pk-yrityksille.
Palvelu on osa Lapin ELY-keskuksen Verkostosta elinvoimaa yrityksille - SYP 2.0 - ESR-hanketta.
-
Ilmoittautuminen 9.3.2023 mennessä
Ilmoittautuminen oheisen linkin kautta 9.3.2023 mennessä: linkki ilmoittautumiseen, klikkaa tästä
-
Kysyttävää?
Mikäli sinulla herää mitään kysyttävää, voit olla yhteydessä joko Olli Lehtoniemeen tai Marjaana Hämäläiseen, [email protected]
Tutustu kouluttajaan ja ilmoittaudu mukaan
Päivitetty: 01.02.2023