- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Allmän anmälan om flyttning av fordon som lämnats på landsväg
- Planering av statens trafikleder - kungörelser
- De kungörelser, offentliga delgivningar och beslut inom ansvarsområdet för miljö och naturresurser som är riksomfattande eller omfattar flera regioner
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Nyheter 2025
- Nyheter 2024
- Nyheter 2023
- Nyheter 2018
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Regional information
Österbottens NTM-centrals kunder är nöjda med servicen och rådgivningen (Österbotten, Mellersta Österbotten)
Resultaten av den riksomfattande servicenöjdhetsenkäten visar att nöjdheten hos Österbottens NTM-centrals kunder nästan nådde upp till vitsordet utmärkt. NTM-centralerna gör årligen en enkät för att undersöka servicenöjdheten hos de kunder som har varit i kontakt med NTM-centralernas finansierings-, betalnings-, tillstånds- och övervakningstjänster. År 2022 gav kunderna på Österbottens NTM-centrals område servicen totalvitsordet 4,48 på skalan 1–5. Det kom 160 svar på enkäten. Vitsordet är något högre än det riksomfattande medeltalet (4,29).
När vi undersöker hur nöjda kunderna är med servicen mäter vi bland annat sakkunskap, vänlig betjäning, behandlingstid, rådgivning och erfarenhet av de elektroniska tjänsterna. Särskilt sakkunskapen, vänligheten och rådgivningen fick höga vitsord av kunderna. Kunderna gav också ett gott vitsord för behandlingstiden och beslutsmotiveringen.
Tillfredsställelsen med NTM-centralen i Österbotten på skalan 1=dålig, 5=utmärkt
Sakkunskap |
4,48 |
Vänlig betjäning |
4,72 |
Behandlingstid |
4,22 |
Besluts motivering |
4,49 |
Rådgivning |
4,78 |
- Även i år får NTM-centralen i Österbotten väldigt goda resultat. Det är tack vare vår kunniga och tjänstvilliga personal. Nästa år kommer undersökningen att göras ännu utförligare med moderna metoder. NTM-centralerna satsar på sina kunder och att mäta nöjdheten ännu utförligare kommer i fortsättningen att ge oss mer information att utgå från när vi utvecklar vår verksamhet, berättar överdirektör Terhi Mäkinen.
- Vi gör kontinuerligt satsningar på den personliga kundrådgivningen. Det är glädjande att se att kunderna sätter värde på vår personals sakkunskap och vänlighet, tillägger chefen för landsbygdsenheten Karin Kainlauri.
Kundernas tillfredsställelse med NTM-centralernas tjänster följs årligen genom regelbundna undersökningar av servicenöjdheten. Enkäterna omfattar alla NTM-centraler och UF-centrets betalningstjänster. År 2022 inkom sammanlagt 4430 svar på de riksomfattande enkäterna.
- Publiceringsdatum
- 2023-04-21