Navigointivalikko
Uutiset 2019

Julkiset yrityspalveluiden tuottajat rakensivat yhteisen järjestelmän asiakkuudenhallintaan

Ulkoministeriö (UM) sekä työ- ja elinkeinoministeriön (TEM) alaiset toimijat ELY-keskukset, Business Finland, Finnvera, TE-toimistot ja Tukes ovat rakentaneet yhteisen digitaalisen järjestelmän asiakkuudenhallintaan. Kaikki järjestelmää hyödyntävät organisaatiot palvelevat ja tukevat suomalaisia yrityksiä.

Digian toteuttamaa asiakkuudenhallintajärjestelmää on rakennettu kahden vuoden ajan. Organisaatiot ovat tehneet yhteistyötä myös aikaisemmin, mutta nyt olennaiset tiedot yritysasiakkaista ovat keskeisten toimijoiden saatavilla samanaikaisesti.

Julkiset palveluntarjoajat auttavat kaikkiaan kymmeniä tuhansia suomalaisyrityksiä. Yhtenäisen toimintamallin ansiosta erityisesti Team Finland -vientiyhteistyö syvenee merkittävästi. Sähköisen työkalun avulla julkiset palveluntarjoajat voivat toimia proaktiivisesti ja poimia järjestelmästä kansainvälisille markkinoille tähtääviä yrityksiä.

Yhtenäisen järjestelmän ansiosta palvelupolku on selkeämpi ja tehokkaampi. Yritysten tarpeet ja tilanteet vaihtelevat, joten olennaisinta on ohjata asiakas oikeassa vaiheessa oikean toimijan luo. Tukipalvelut voivat olla paitsi rahoitusta myös neuvontaa ja sparrausta tai ohjausta yksityisen asiantuntijan asiakkaaksi.

Lue lisää:


Alueellista tietoa