Kontaktuppgifter
I den högra spalten finns nationella kundservicen. I vänstra spalten finns Ärendehantering.
NTM-centralernas kontaktuppgifter fås fram genom att välja önskat område under rubriken Välj område uppe till höger eller på listan.
|
Visa artiklar
Kontaktuppgifter för de regionala NTM-centralerna
- Södra Österbotten, telefonväxel 0295 027 500
- Södra Savolax, telefonväxel 0295 024 000
- Tavastland, telefonväxel 0295 025 000
- Sydöstra Finland, telefonväxel 0295 029 000
- Kajanaland, telefonväxel 0295 023 500
- Mellersta Finland, telefonväxel 0295 024 500
- Lappland, telefonväxel 0295 037 000
- Birkaland, telefonväxele 0295 036 000
- Österbotten, telefonväxel 0295 028 500
- Norra Karelen, telefonväxel 0295 026 000
- Norra Österbotten, telefonväxel 0295 038 000
- Norra Savolax, telefonväxel 0295 026 500
- Satakunta, telefonväxel 0295 022 000
- Nyland, telefonväxel 0295 021 000
- Egentliga Finland, telefonväxel 0295 022 500
-
NTM-centralernas och TE-byråernas utvecklings- och förvaltningcenter (UF-centret, på finska)
Priser för samtal
När kunden ringer till NTM-centralen från en trådtelefon, kostar det lika mycket som lokalnätsavgiften (lna). Ett samtal från mobiltelefon kostar lika mycket som mobiltelefonavgiften (mta).
Från regionerna
Kontaktuppgifter - Österbotten och Mellersta Österbotten
- Öppethållningstider
- Telefon
- E-tjänster
- Sök expert
- Adressen
- Registraturtjänster
- Faktureringsuppgifter
- Betalning av beviljade understöd, ersättningar och förmåner
- Respons
Öppethållningstider
Telefon
E-tjänster
Vid officiell ärendehantering använd en blankett enligt ämne eller en allmän elektronisk blankett (t.ex. ansökan, anbud, anmälan, beslut), du inleder ditt ärende snabbare och du kan bifoga filer till blanketten:
Sök expert
I NTM-centralernas expertsökningstjänst kan kontaktuppgifter sökas med sakord eller tjänst. Det går inte att söka med personnamn, eftersom de flesta ärenden och tjänster sköts av kundservicecenter; de kan alltid nås under tjänstetid. Det går också att ta kontakt via telefonväxeln.
Adress
Personalens e-postadresser: fornamn.efternamn@ntm-centralen.fi
Information: information.osterbotten(at)ntm-centralen.fi Obs! E-posten läses inte under tiden 8.7-23.7.
Registraturtjänster
Närings-, trafik- och miljöcentralen i Österbotten
Registraturen
PB 131, 65101 VASA
Handlingar kan också skickas i elektronisk form till adressen registratur.osterbotten(at)ntm-centralen.fi.
Faktureringsuppgifter
NTM-centralen tar endast emot nätfakturor. Tilläggsuppgifter om nätfakturering:
- Nätfaktureringsaddressen av NTM-centralerna (på finska, pdf.)
Betalning av beviljade understöd, ersättningar och förmåner
UF-centret sköter betalningsuppgifter åt NTM-centralerna i hela landet, med undantag för landsbygdsstödförvaltningens utbetalningar, utbetalningar av strukturfondernas stöd och understöd för utvecklande av företag samt transportstöd.
- Ansökningsanvisningar och blanketter för utbetalningar som sköts av UF-centret (på finska, keha-keskus.fi)
Betalningsområdena ger råd i frågor som gäller utbetalningar:
Betalningsområdenas kontaktuppgifter (på finska, keha-keskus.fi)
- Landsbygdsstödförvaltningens utbetalningar (ruokavirasto.fi)
- Utbetalningar av strukturfondernas stöd och företagsstöd (strukturfonder.fi)
- Understöd för utvecklande av företag (ntm-centralen.fi)
- Transportstöd (ntm-centralen.fi)
Respons
Respons kan skickas via responssidan uppe till höger. Obs! Respons behandlas inte under tiden 8.7-23.7.
ta kontakt
- FöretagsFinlands telefontjänst 0295 020 501 information om företags- och arbetsgivartjänster
- Ekonomihjälpen 0295 024 881
- Trafikens kundservice 0295 020 601
- Kundservice för miljöfrågor 0295 020 901
- Vindskraftsrådgivning 0295 023 044
- TE-tjänster: telefonservice för personkunder 0295 025 510
- Priser för samtal: lna/mta