Navigointivalikko
Valtakunnallisia uutisia

Valtakunnallisia uutisia

UUTISIA

Valkoposkihanhien kevätmuutto vilkastuu

Valkoposkihanhien kevätmuutto vilkastuu Viimeisen viikon aikana kymmeniätuhansia valkoposkihanhia saapui Suomeen. Suomeen saapuminen tapahtui kahdessa aallossa, joista toinen tapahtui vappuaattona keskiviikkona 30.4. ja toinen lauantaina 3.5.2025. Etelä- ja Itä-Suomen pelloilla ruokailee nyt...

Mehiläistalouden tuen haku on auki Vipu-palvelussa

Mehiläistalouden tuen haku on auki Vipu-palvelussa Mehiläistalouden pesäkohtaista tukea voi hakea nyt verkkoasiointipalvelu Vipussa. Hakuaika päättyy tiistaina 17.6.2025. Hakemus kannattaa lähettää hyvissä ajoin ennen hakuajan päättymistä. Tukea voi hakea myös...

Saaristomeren luontoarvoja kartoitetaan tulevana kesänä

Saaristomeren luontoarvoja kartoitetaan tulevana kesänä Saaristomerellä kartoitetaan kesällä 2025 vedenalaista kasvillisuutta ekologisesti merkittävien merialueiden tunnistamiseksi. Näin voidaan tukea luonnonsuojelun suunnittelua ja huomioida aiempaa paremmin merellisiä luontoarvoja...
Lisää uutisia
Valtakunnallisia uutisia
null Puheentunnistuksen pilotointi käynnistyy ELY-keskusten puhelunvälityspalvelussa

Puheentunnistuksen pilotointi käynnistyy ELY-keskusten puhelunvälityspalvelussa

ELY-keskusten puhelinvälityspalvelussa on otettu käyttöön puhebotti vuoden 2022 alusta lähtien. Puhebotti automatisoi osan rutiininomaisesta puhelunvälityksestä puhebottiteknologian avulla.

Kun asiakas soittaa ELY-keskusten vaihteeseen, puhebotti kuuntelee asiakkaan kysymyksen, poimii sieltä oikeat asiasanat ja ohjaa tämän perusteella yhteydenoton tarvittaessa joko Liikenteen tai Ympäristöasioiden asiakaspalveluun. Jos asia koskee muita ELY-keskusten tehtäviä, puhelu ohjautuu normaaliin tapaan vaihteeseen. Puhebotti on käytössä suomenkielisissä yhteydenotoissa.

Valtion tieto- ja viestintätekniikkakeskus Valtorin tarjoaman välityspalvelun puhebotti on toteutettu Elisan puheentunnistusteknologialla.

Puhebotti on Valtorin puhelunvälityspalvelun automatisoinnin kokeilu, jonka tavoite on sujuvoittaa ja nopeuttaa palvelua asiakkaan ottaessa yhteyttä ELY-keskuksille kuuluvista tehtävistä.

Päivitys 12.1.2021: Botti tauolla

Vuodenvaihteen jälkeen saatujen kokemusten perusteella bottia koulutetaan edelleen, ja se on toistaiseksi poissa käytöstä. ELY-keskusten vaihteeseen tulevat puhelut ohjautuvat suoraan vaihteeseen.

Lisää uutisia

Alueellista tietoa


Päivitetty: 21.01.2022