- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
- Valtion aluehallinnon uudistus
Tiedotearkisto
Tiedotearkistossa on vanhasta ely-keskus.fi-järjestelmästä siirretyt kaikkien virastojen tiedotteet (1.1.2010-16.4.2013). Näissä arkistotiedotteissa aluevalinta ja tiedotteissa olevat liitetiedostolinkit eivät toimi.
Valtatiellä 18 Seinäjoella välillä Kiikku - Pultra tehdään tien rakentamiseen liittyviä takuukorjauksia 11.6. alkaen.
Seinäjoen oikaisu-uoman sillan tulopenkereissä on syntynyt painumia, jotka johtuvat pehmeän pohjamaan kokoonpuristumisesta sekä tierakenteessa olevan, kevytsorasta tehdyn kevennysrakenteen painumisesta. Epätasainen painuma on syntynyt painumattomasti perustetun paalutetun pengerlaatan ja maanvaraisesti perustetun tiepenkereen liitoskohtaan. Näillä kohdilla tierakenne avataan ja kevennystä lisätään. Korjaustöiden takia valtatien liikenne joudutaan ohjaamaan valo-ohjauksella yhdelle kaistalle työmaan ajaksi. Työkohde haittaa liikennettä siten jonkin verran.
Samassa yhteydessä rakennetaan rautatien alikulun läheisyydessä sijaitsevalle viemäriputkelle uudet siirtymärakenteet. Tarkoituksena on tasata epätasaista routimista putken kohdalla.
Valtatie 18 välillä Kiikku - Pultra on valmistunut vuonna 2007. Valtatien rakentaminen toteutettiin vaiheittain siten, että kaikkia ajoneuvokuormituksen keston kannalta tarvittavia päällystekerroksia ei rakennettu kerralla, vaan ylimmäinen päällystekerros sovittiin urakassa tehtäväksi viiden vuoden kuluessa. Tällä tavalla voitiin hyödyntää ensimmäistä päällystekerrosta kulutuskerroksena, voidaan tasoittaa ensimmäisinä vuosina syntyvät pienet epätasaisuudet ja saadaan lopullisesta valmiista tiestä tasaisempi. Tien päällystystöiden arvioidaan alkavan heinäkuun puolivälissä edellä mainittujen korjausten valmistuttua.
Korjaus- ja päällystystyöt aiheuttavat todennäköisesti jonkin verran liikenteen lisääntymistä vanhalla valtatien 18 reitillä Heikkilänkylän kautta.
Lisätietoja
- Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus, investointipäällikkö Ari Perttu,
puh. 040 538 7594 - VR-Track Oy, työmaapäällikkö Antero Vääräniemi, puh. 040 866 1804
- Julkaisupäivä
- 6.6.2012
- Luokitukset