Navigointivalikko
Tiedotearkisto

Tiedotearkisto

Tiedotearkistossa on vanhasta ely-keskus.fi-järjestelmästä siirretyt kaikkien virastojen tiedotteet (1.1.2010-16.4.2013). Näissä arkistotiedotteissa aluevalinta ja tiedotteissa olevat liitetiedostolinkit eivät toimi.

TIEDOTEARKISTO
null Pohjois-Pohjanmaan ELY ja Saksalais-Suomalainen Kauppakamari kutsuvat suomalaisia elintarvike-, maa- ja metsatalous- sekä puutarha-alan yrityksiä näytteilleasettajiksi kansainvälisille Grüne Woche-messuille Berliiniin

Grüne Woche  - Kansainväliset elintarvike-, maa- ja metsätalous- sekä puutarha-alan messut Berliinissä 20. – 29.1.2012

Saksalais-Suomalainen Kauppakamari ja Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus kutsuvat suomalaisia elintarvike-, maa- ja metsatalous- sekä puutarha-alan yrityksiä näytteilleasettajiksi kansainvälisille Grüne Woche-messuille Berliiniin tammikuussa 2012.

Miksi Berliinin Grüne Woche –messuille?

Kansainvälinen Grüne Woche-näyttely (IGW) on yksi maailman suurimmista ja tärkeimmistä elintarvike-, maa ja metsätalous- sekä puutarha-alan näyttelytapahtumista. Ensimmäisen kerran näyttely järjestettiin jo vuonna 1926 ja tammikuussa 2012 näyttely järjestetään jo 77. kerran ja näytteilleasettajia tulee ympäri maailmaa. Grüne Woche on suuri mediatapahtuma ja erinomainen tuotteiden testauspaikka, jossa näytteilleasettajat pääsevät myös myymään tuotteitaan. Jokainen vierailija kuluttaa näytteilleasettajien tuotteisiin keskimäärin 110 eur.

Saksalais-Suomalainen Kauppakamari järjestää suomalaisille toimijoille myös tapaamisia saksalaisten ostajien ja tavarantoimittajien kanssa. Hyödynnä tämä oiva tilaisuus ja löydä uusia yhteistyökumppaneita!

Tuoteryhmät

Elintarvikkeet ja luksustuotteet

Tuoretuotteet

Olut, viini ja väkevät juomat

Liha ja makkara

Merenantimet

Tee, yrtit ja mausteet

Maatalous- ja puutarhakoneet ja laitteet

Siemenet

Kasvihuone- ja puutarhatuotteet

Siitoskarja

Keittiövälineet ja kodintarvikkeet

Edellisellä kerralla Grüne Wochessa oli 1632 näytteilleasettajaa 57 maasta sekä yli 400 000 vierailijaa Saksasta ja Saksan naapurivaltioista, josta 100 000 edusti alan ammattilaisia, kuten elintarviketeollisuuden edustajia, tukku- ja jälleenmyyjiä, maataloustuotteiden maahantuojia sekä muita alan asiantuntijoita.

Grüne Wochen medianäkyvyys on laaja, 15 000 lehdistöartikkelia päivittäismediassa, 500 televisointia ja 1 500 radiolähetystä, 5000 toimittajaa 73 maasta.

Suomalaisia yrityksiä ei viime vuosina ole osallistunut Grüne Woche-messuille, joten nyt suomalaisten yritysten osallistuminen huomioidaan ja medianäkyvyys on taattu.

Avustusta näytteilleasettajille

Näytteilleasettajayritykset voivat hakea kauppakamarin kautta kansainvälistymisavusta ELY-keskukselta, seuraavat seikat on kuitenkin otettava huomioon. Messumatkalle osallistuvien yritysten matkan tarkoituksen on oltava vientitoimintansa kasvattaminen, esim. etsimällä uusia yhteistyökumppaneita ja jakelukanavia messuilta. Pelkästään tuotteiden myyntitarkoituksena toteutettu messumatka ei ole tukikelpoinen. Alkutuotantoyritykset eivät ole tukikelpoisia, esim. pakastemarjoja vievät yritykset eivät kuulu tuen piiriin. Saksalais-Suomalainen Kauppakamari hakee avustuksen yritysten puolesta.

Lisätietoja sekä ilmoittautumiset:

Saksalais-Suomalainen Kauppakamari, Saksan Messut Oy:

Mikko Nummi, 050 3570 112 mikko.nummi(at)dfhk.fi

Pohjois-Pohjanmaan ELY-keskus:

Projektipäällikkö Merja Louet, 040-488 1520 merja.louet(at)ely-keskus.fi

Projektikoordinaattori Helena Rounaja, 040-488 1521 helena.rounaja(at)ely-keskus.fi

Tilavarauksia ja yritystapaamisia varten, ilmoittautumiset pyydetään 8.7.2011 mennessä.

Osallistumisen organisoi Saksan Messut Oy

http://www.gruenewoche.de

 


Alueellista tietoa