- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
ELY-keskus pystyi parantamaan asiakkaidensa palvelukokemusta (Etelä-Savo)
ELY-keskusten palvelutyytyväisyystutkimuksen mukaan asiakkaat arvioivat ELY-keskusten asiakastyön laadun erinomaiseksi. Palveluiden ja asiakastyön laatu on onnistuttu pitämään erinomaisena huolimatta meneillään olevista ja jo toteutuneista merkittävistä muutoksista sekä niiden aiheuttamasta kuormituksesta.
Palautteen mukaan asiakkaiden kokonaistyytyväisyys ELY-keskuksen palveluihin on kasvanut edellisvuoteen verrattuna. Etelä-Savon ELY-keskuksen asiakkaiden palvelun kokonaisuudelle antamien arvosanojen keskiarvo on 4,4 (asteikko 1–5). Tyytyväisimpiä asiakkaat olivat palvelussa asiantuntijoiden asiantuntemukseen ja ystävällisyyteen. Tyytymättömyyttä ilmeni joidenkin palveljen käsittelynopeuteen ja sähköisten palvelujen palvelukokemukseen.
Valvojasta valmentajaksi
Viljelijät arvioivat ELY-keskuksen viime vuoden valvontakäyntejä tiloilla ja Etelä-Savossa arvosanojen keskiarvotulos on 8,9 (asteikko 4-10). Tulos oli ELY-keskusten paras. Tyytyväisyys valvontakäynteihin on parantanut edellisestä tutkimuksesta vuodelta 2016, jolloin keskiarvo oli 8,3.
- Etelä-Savon ELY-keskus selvitti viime vuonna yhteistyössä maa- ja metsätalousministeriön, Mavin ja viljelijöiden kanssa palvelujen joustavuuden parantamista. ELY-keskuksen maaseutupalvelut-yksikön valvojat ovat toteuttaneet valvontaa ajatuksella ´valvojasta valmentajaksi´ ja se näkyy tyytyväisinä asiakkaina, toteaa ylijohtaja Pekka Häkkinen.
Tyytyväisiä työnantaja- ja työnhakija-asiakkaita
Myös Etelä-Savon TE-toimiston asiakkaat ovat tyytyväisiä saamansa palveluun. Työnantaja-asiakkaiden palvelun kokonaisuudelle antamien arvosanojen keskiarvosana on 4 (asteikko 1–5). Työnhakija-asiakkaiden palvelun kokonaisuudelle antama arvosana oli 3,8. TE-hallinnon asiakaspalvelukeskuksen asiakkaiden palvelulle antamien arvosanojen keskiarvo oli 8,4 (asteikko 4-10).
Ylijohtaja Pekka Häkkinen on tyytyväinen hyvään asiakaspalautteeseen.
- ELY-keskus tuo maakuntaan valtion aluekehittämispanokset ja tuottaa valtion aluehallinnon palvelut. Niiden käytön pitää olla nyt ja tulevaisuudessa joustavaa ja helppoa, linjaa ylijohtaja Pekka Häkkinen.
Lisätietoja:
ELY-keskusten valtakunnallinen tiedote: Asiakkaat tyytyväisiä ELY-keskuksen sekä KEHA-keskuksen palveluihin - asiakastyön laatu erinomaista
Ylijohtaja Pekka Häkkinen, p. 0295 024 153, pekka.j.hakkinen(at)ely-keskus.fi
- Julkaisupäivä
- 12.3.2019