- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Tiedotteet 2016
Valtakunnallisen palvelutyytyväisyystutkimuksen tulokset Satakunnassa (Satakunnan ELY-keskus)
Asiakkaat ovat tyytyväisiä Satakunnan ELY-keskuksen asiantuntevaksi ja ystävälliseksi koettuun palveluun. ELY-keskuksiin kohdistuneiden säästötarpeiden takia toteutetut sopeuttamiset tai toimintojen keskittämiset eivät näyttäisi vaikuttaneen merkittävästi asiakkaiden palvelukokemuksiin vuonna 2015.
Valtakunnallinen palvelutyytyväisyystutkimus julkistettiin kolmannen kerran. Tutkimuksen mukaan asiakkaamme ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palveluun Satakunnan ELY-keskuksen kokonaisarvosanan ollessa 4.10 asteikolla 1-5. Arvioitavia palveluja olivat rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalvelut sekä kehittämispalvelut (konsultointi ja koulutus). Lupapalvelut Satakunnassa hoidetaan Varsinais-Suomen ELY-keskuksen toimesta. Kolmannen kerran tehtyyn tutkimukseen vastasi 84 asiakasta, mikä oli määrältään lähes puolet pienempi kuin vuonna 2014. Palautteiden vähentyneeseen määrään ja osin myös laatuarvosanaan vaikutti se, ettei Euroopan maaseuturahaston yritys- ja hanketukien päätöksentekoa kyetty käynnistämään v. 2015 tietojärjestelmän keskeneräisyydestä johtuen.
Rahoituspalvelujen osalta asiakastyytyväisyys oli laskenut hieman, sen ollessa nyt 3,96, kun vuonna 2014 se oli 4,05. Positiivista palautetta saimme asiantuntemuksesta ja ystävällisyydestä. Keskeisin kehittämiskohde on rahoituksen myöntämisen käsittelyajat. Myös sähköisten palvelujen toimivuutta toivottiin kehitettävän edelleen.
Maksatuspalveluiden osalta asiakkaiden tyytyväisyys oli noussut. Vuoden 2015 asiakastyytyväisyys oli 4,44, kun se vuonna 2014 oli 4,26. Palvelun asiakkaat ovat kokeneet ystävällisenä ja palveluhenkisenä. Maksatuksen osalta myös keskeisin kehittämiskohde on maksatusten käsittelynopeus.
Valvontapalveluiden osalta asiakastyytyväisyys oli myös parantunut, sen ollessa nyt 4,04, kun vuonna 2014 se oli 4,02. Valvonnassa asiantuntemus ja ystävällisyys olivat hieman heikentyneet, kun taas asioiden käsittelynopeuden ja päätösten perustelujen koettiin parantuneen merkittävästi.
Vuoden 2015 aikana lanseerattiin uudet kehittämispalvelut ja analyysin ja konsultoinnin osalta keskiarvo oli 4.5. Konsultoinnissa positiivisena koettiin palvelun nopea ja vaivaton saatavuus sekä suoran hyödyn saaminen liiketoimintaan. Koulutusten kokonaisarvosana oli 3.86 ja koulutuspalvelut saivat positiivisia kommentteja sisällöistä ja koulutusten läpiviennistä. Myös koulutuksen aikana ja kautta saatu verkostoituminen koettiin erittäin hyödylliseksi. Kehittämiskohteeksi nousi asiakkaiden toivoma yhteydenpito koulutusten päättymisen jälkeen. Sekä konsultointipalvelut että avainhenkilöille suunnatut koulutusohjelmat koettiin tehokkaaksi tavaksi kehittää yrityksen toimintaa.
Vuosittain julkaistava palvelutyytyväisyystutkimus pohjautuu ELY-keskuksen jatkuvaan asiakaspalautteeseen ja on ELY-keskuksen toiminnan kehittämisen lähtökohta. Kiitämme saadusta palautteesta! Valtakunnallisella tasolla jatketaan edelleen toimintaprosessien kehittämistä ja panostetaan erityisesti sähköisten palvelujen kehittämiseen, sillä asiakkailla on lupa edellyttää sujuvaa asiointia ELY-keskuksen kanssa. Satakunnassa kiinnitämme tänä vuonna erityistä huomiota asioiden käsittelynopeuteen.
Toivotamme asiakkaillemme hyvää ja menestyksellistä kevään alkua!
Valtakunnallinen tiedote palvelutyytyväisyystutkimuksesta:
Lisätietoja:
- Anne Jortikka, asiakkuuspäällikkö, Satakunnan ELY-keskus p. 0295 022 046
- Julkaisupäivä
- 21.4.2016