- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Alueellista tietoa
Onko sinulla kysyttävää ympäristöasioista? Asiakaspalvelumme vastaa joka arkipäivä
Ympäristöasioiden asiakaspalvelu hoiti vuonna 2024 yhteensä 18 500 yhteydenottoa erinomaisella asiakastyytyväisyydellä (NPS-luku 82).
Ympäristöasioiden asiakaspalvelun vuoteen 2024 mahtui muun muassa Hukkajoen raakkutuhon aiheuttaman huolen kohtaaminen. ”Kokonaisuutena onnistuimme kohtaamaan asiakkaat erinomaisesti, sillä vuodelta 2024 mitattu NPS-lukumme on hulppea 82”, kertoo ryhmäpäällikkö Sabina Mäki. NPS, eli net promotor score, mittaa sitä, kuinka halukkaita asiakkaat ovat suosittelemaan palvelua.
Asiakaspalvelun osaamisalue on Mäen mukaan todella laaja. ”Tyypillisimmin meihin ollaan yhteydessä esimerkiksi ympäristöavustuksiin, suojelualueisiin sekä erilaisiin ilmoituksiin ja lupiin liittyen”, hän jatkaa.
Elo-syyskuussa toteutetussa puhelinpalvelukyselyssä asiakaspalvelu sai arvosanaksi 9,1 asteikolla 1–10. Kyselyyn vastasi yli 600 soittajaa. Sanallisissa vastauksissa kiitettiin esimerkiksi nopeaa vastaamista puheluun, selkeää ja asiantuntevaa neuvontaa sekä ystävällistä palvelua.
Asiakaspalvelu vastaa myös chatissa
Puhelin säilyi ympäristöasioiden asiakaspalvelun ylivoimaisesti suosituimpana palvelukanavana. Kolme neljästä yhteydenotosta hoidettiin puhelimitse. Sähköisten kanavien käyttö kuitenkin lisääntyi edellisvuodesta. Toiseksi yleisin tapa ottaa yhteyttä oli sähköposti, jolla asioi viidesosa asiakkaista. Chatin kautta asiointi jäi edelleen vähäiseksi.
”Chat löytyy monelta eri verkkosivustolta ja se on hyvä vaihtoehtoinen tapa ottaa meihin yhteyttä. Chat-palvelua käyttäneet ovat kiitelleet sitä, mutta yhteydenottoja on tullut toistaiseksi kovin vähän muihin kanaviin verrattuna”, toteaa Mäki.
Ympäristöasioiden asiakaspalvelu
- puhelin: 0295 020 900, ma–pe klo 9–16, pvm/mpm
- sähköposti: [email protected]
- chat: ma–pe klo 12–15
Lue lisää
- Julkaisupäivä
- 24.2.2025
Päivitetty: 27.02.2025