Alueellista tietoa

Uutiset 2022

Onko sinulla kysyttävää ympäristöasioista? Asiakaspalvelumme vastaa joka arkipäivä

Ympäristöasioiden asiakaspalvelu hoiti vuonna 2024 yhteensä 18 500 yhteydenottoa erinomaisella asiakastyytyväisyydellä (NPS-luku 82).

Ympäristöasioiden asiakaspalvelun vuoteen 2024 mahtui muun muassa Hukkajoen raakkutuhon aiheuttaman huolen kohtaaminen. ”Kokonaisuutena onnistuimme kohtaamaan asiakkaat erinomaisesti, sillä vuodelta 2024 mitattu NPS-lukumme on hulppea 82”, kertoo ryhmäpäällikkö Sabina Mäki. NPS, eli net promotor score, mittaa sitä, kuinka halukkaita asiakkaat ovat suosittelemaan palvelua.

Asiakaspalvelun osaamisalue on Mäen mukaan todella laaja. ”Tyypillisimmin meihin ollaan yhteydessä esimerkiksi ympäristöavustuksiin, suojelualueisiin sekä erilaisiin ilmoituksiin ja lupiin liittyen”, hän jatkaa.

Elo-syyskuussa toteutetussa puhelinpalvelukyselyssä asiakaspalvelu sai arvosanaksi 9,1 asteikolla 1–10. Kyselyyn vastasi yli 600 soittajaa. Sanallisissa vastauksissa kiitettiin esimerkiksi nopeaa vastaamista puheluun, selkeää ja asiantuntevaa neuvontaa sekä ystävällistä palvelua.

Asiakaspalvelu vastaa myös chatissa

Puhelin säilyi ympäristöasioiden asiakaspalvelun ylivoimaisesti suosituimpana palvelukanavana. Kolme neljästä yhteydenotosta hoidettiin puhelimitse. Sähköisten kanavien käyttö kuitenkin lisääntyi edellisvuodesta. Toiseksi yleisin tapa ottaa yhteyttä oli sähköposti, jolla asioi viidesosa asiakkaista. Chatin kautta asiointi jäi edelleen vähäiseksi.

”Chat löytyy monelta eri verkkosivustolta ja se on hyvä vaihtoehtoinen tapa ottaa meihin yhteyttä. Chat-palvelua käyttäneet ovat kiitelleet sitä, mutta yhteydenottoja on tullut toistaiseksi kovin vähän muihin kanaviin verrattuna”, toteaa Mäki.

Ympäristöasioiden asiakaspalvelu

  • puhelin: 0295 020 900, ma–pe klo 9–16, pvm/mpm
  • sähköposti: [email protected]
  • chat: ma–pe klo 12–15

Lue lisää

Päivitetty: 27.02.2025