Alueellista tietoa

Uutiset 2022

Asiakkaat ovat erittäin tyytyväisiä Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen palveluihin (Etelä-Pohjanmaa)

Erityisesti ystävällisyys ja asiantuntemus nousevat positiivisina asiakaskokemuksina esille Etelä-Pohjanmaan elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksen (ELY) palvelutyytyväisyyskyselyn vastauksissa. Kysely on suunnattu rahoitus-, maksatus-, lupa- ja valvontapalveluita käyttäville asiakkaille.

Vuoden 2023 kokonaistyytyväisyys Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksessa oli 4,44. Edellisen vuoden (v. 2022) kokonaistyytyväisyys sai arvosanaksi 4,56. Kokonaistyytyväisyys pysyi lähes samana. Vastaajia Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen kyselyyn oli 161. Valtakunnallisesti kyselyyn vastasi 3 669 ja kokonaiskeskiarvo oli 4,27. Alhaisimman arvosanan sai asioiden käsittelynopeus. Kritiikkiä sai myös sähköisen järjestelmien toimivuus ja käyttämisen vaikeus.   

-Asiakkaiden palvelukokemus on pysynyt hyvällä tasolla ja kiitos siitä kuuluu henkilöstölle. Teemme hartiavoimin töitä erinomaisen asiakaskokemuksen eteen yhdessä sidosryhmiemme kanssa, toteaa  Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen ylijohtaja Timo Saari.

Asiakaskokemuksen kehittäminen valtionhallinnossa

Valtionhallinnon yhtenä toiminnan kehittämisen painopisteenä ovat  digitalisoidut prosessit sekä erinomainen asiakaskokemus ja sidosryhmäyhteistyö. Tämä näkyy vahvasti asiakaskokemuksen ja -tyytyväisyyden mittaamisen uudistamisessa. Nykyiset palvelutyytyväisyyskyselyt eivät täysin vastaa ELY-keskuksen tarpeita, sillä ne eivät kata kaikkia keskeisiä palveluja eivätkä tuota reaaliaikaisia tuloksia. Tavoitteena on varmistaa, että asiakkaita palvellaan entistä paremmin ja vastataan heidän tarpeisiin tehokkaasti ja ajantasaisesti.  

Lue lisää valtakunnallisesta palvelutyytyväisyystuloksista (uutinen 27.3.2024, ely-keskus.fi)