- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2015
Mainonta ja markkinointi noussut ylitarjonta-alojen joukkoon
Työ- ja elinkeinoministeriön tuoreimman Ammattibarometrin (1/2015) mukaan työvoimapula kohdentuu edelleen sosiaali- ja terveysalalle sekä myyntityöhön vaikka suurta työvoimapulaa ei valtakunnallisella tasolla ole enää minkään ammatin kohdalla. Kokonaisuutena tilanne on viime aikoina kehittynyt niin, että pula työvoimasta on pienentynyt ja työvoiman ylitarjonta on kasvanut. Yleisesti työvoiman kysyntä- ja tarjontatilanne vaihtelee alueellisesti
Työvoiman ylitarjonta on edelleen yleisintä yleissihteerien ja johdon sihteereiden, vaatturien, ompelijoiden sekä uutena ryhmänä mainonnan ja markkinoinnin eritysasiantuntijoiden ammateissa. Muita uusia ylitarjonta-ammatteja ovat myös tieto- ja viestintäteknologian asentajat, painopinnan valmistajat ja koulunkäyntiavustajat.
Lue lisää:
- Mainonta ja markkinointi noussut työvoiman ylitarjonta-alojen joukkoon (TEMn tiedote 24.2.2015, tem.fi)
- Ammattibarometri 1/2015: Työvoiman kysyntä ja tarjonta eri ammateissa, helmikuu 2015 (pdf, tem.fi)
- Julkaisupäivä
- 25.2.2015