- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2025
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2018
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2020
Alueellista tietoa
Liikenteen asiakaspalvelun Palauteväylä-palvelu on uudistunut (Pirkanmaa)
Valtion väyläasioihin liittyvä asiointi on nyt aiempaa helpompaa. Asiakas saa entistä useammin vastauksen kysymykseensä itsepalveluna. Entisen Palauteväylän erillisten etusivun, palautelomakkeen ja tietämyssivun sijaan kaikki palvelut on nyt koottu samalle sivulle eri välilehtiin. Osiot ovat Etsi tietoa, Palauteväylä sekä Kysy neuvoa. Tervetuloa tutustumaan!
Palauteväylän uudistuksen tavoitteena on yhtenäistää Liikenteen asiakaspalvelun sähköisten asiointipalveluiden käyttäjäkokemus. Uudessa palvelussa tarjotaan tietoa asiakaspalvelun laajasta tietämyksestä, jolloin vastauksen asiaansa saa usein itsepalveluna. Palauteväylässä voi myös ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä Liikenteen asiakaspalveluun ja jättää oman kysymyksen, palautteen tai kehitysehdotuksen valtion eri väylämuodoista.
Entisen palauteväylän erillisten etusivun, palautelomakkeen ja tietämyssivun sijaan kaikki palvelut on nyt koottu samalle sivulle eri välilehtiin. Osiot ovat etsi tietoa, Palauteväylä sekä kysy neuvoa.
Etusivulla (etsi tietoa) voi lukea vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin ja etsiä tietoa hakusanoilla. Etusivulla julkaistaan myös ajankohtaisia tiedotteita eri väylämuodoista sekä tiedotetaan esimerkiksi käsittely- ja aukioloajoista.
Palauteväylässä voi jättää tien kuntoon liittyvän ilmoituksen tai liikenteeseen liittyvän kehitysehdotuksen. Kartalla voi selailla jo annettuja palautteita ja ilmoituksia tien kunnosta. Uutuutena palaute on paikannettava kartalle, sillä sijaintitieto on tärkeä osa yhteydenottojen käsittelyä ja hyödyntämistä. Paikannuksen ja aihevalinnan avulla viestit voidaan välittää entistä sujuvammin urakoitsijoille.
Kysy neuvoa-osiossa asiakas ohjataan helposti aiheeseen liittyvän tiedon äärelle sekä tarjotaan mahdollisuus kysyä oma kysymys, jos vastausta ei löydy palvelusta.
Kahden ja puolen vuoden aikana asiakkaat ovat jo löytäneet Palauteväylä-portaalin hyvin. Etusivulla on tähän asti ollut lähes 20 000 katselua kuukaudessa, ja kävijämäärän odotetaan kasvavan edelleen.
Tervetuloa tutustumaan uudistuneeseen Palauteväylään!
- Julkaisupäivä
- 19.11.2020