› Takaisin graafiseen esitykseen

Liikenteen asiakaspalvelu

Liikenteen asiakaspalvelukeskus on Liikenneviraston ja ELY-keskusten toimialaan kuuluvien maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden yhteyspalvelu.

Voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse ja verkkosivuilta löytyvällä palautelomakkeella. Puhelimitse asiointi on mahdollista arkisin klo 9–14. Palvelemme asiakkaitamme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Liikenneviraston ja ELY-keskusten liikenneväyliin liittyvät neuvontapalvelut on keskitetty koko maan osalta Liikenteen asiakaspalvelukeskukseen. Asiakasneuvojamme vastaavat kysymyksiin, käsittelevät palautteita ja ohjaavat asiakkaita oikean palvelun äärelle. Ottamalla yhteyttä saat asiasi heti vireille. Verkkosivuilta löydät tietoa esim. teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta, väylähankkeista sekä ohjeet liikenteen lupien hakemiseen.

Olemme keränneet sivuillemme vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi, ota yhteyttä. Neuvojamme opastavat myös verkkosivujen käytössä.

Kirjaamme yhteydenotot ja välitämme palautteet kyseisen asian asiantuntijalle. Palautteita hyödynnetään toiminnan kehittämisessä.

Nauhoitamme puhelut asiakaspalvelun laadun parantamiseksi. 

Puhelut maksavat lankapuhelimesta soitettaessa paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelinmaksun (mpm) verran.

Tienkäyttäjän linja

Liikenneviraston Tienkäyttäjän linjalle voi ilmoittaa maanteiden kunnosta ja liikenteen ongelmista soittamalla numeroon   0200 2100 (24 h/vuorokaudessa). Tienkäyttäjän linjalle kuuluvia ilmoituksia ovat esim. maanteiden päällystevauriot (kuopat, reiät), tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu, pölyävä soratie ja liukas tie.

Ilmoittajilta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot. Tieliikennekeskuksen päivystäjä välittää ilmoitukset alueurakoitsijalle, joka päättää tarvittavista toimenpiteistä tielle asetettujen laatuvaatimusten perusteella. Ilmoitus ei ole työtilaus.

Merenkulun turvalaitteet

Ilmoita puuttuvasta merimerkistä.

 

Päivitetty
Tulosta Tulosta
Jaa

ota yhteyttä

0295 020 600 asiakaspalvelu ma–pe klo 9–14, neuvonta ja palautteet (pvm/mpm)
0295 020 601 kundservice mån–fre kl. 9–14 (lna/mta)
0295 020 603 neuvonta yksityisteiden valtionavustuksista ma–pe klo 9–14 (pvm/mpm)

Chat-palvelu avoinna arkisin klo 12-16.

Tienkäyttäjän linja 0200 2100 
Ilmoitukset liikennettä vaarantavista ongelmista tiestöllä (24 h/vrk).