Utvecklingstjänst för att effektivisera marknadsföringen och hanteringen av kundrelationer i SMF-företag
För vilka företag?
Tjänsten är avsedd för SMF-företag som har behov av att på ett helhetsbetonat sätt planera och utveckla marknadsföringen och hanteringen av kundrelationer.
Mål
Tjänsten har som mål att effektivisera SMF-företags affärsverksamhete i mer konkurrenskraftig riktning genom att utveckla marknadsföringsstrategin och hanteringen av kundrelationer samt genom att utnyttja digitalisering.
Målet konkretiseras i den beställning som görs till tjänsteleverantören. Experttjänsten genomförs i samarbete mellan experten och SMF-företaget.
Genomförande
Tjänsten kan innehålla åtgärder som används för att:
- handleda företaget i den strategiska planeringen av marknadsföringen
- utveckla hanteringen av kundrelationer som en del av marknadsföringsstrategin
- analysera olika informations- och marknadsföringskanalers betydelse, vikt och användbarhet och planera modeller för marknadsföringen
- utveckla kompetensen i marknadsföring bl.a.: prissättning, produktifiering, distributionskanaler, verksamhetsprocesser, organisering av marknadsföringen
- handleda företaget i att genomföra de planerade marknadsföringsåtgärderna på ett kostnadseffektivt sätt
Pris
Kundens betalningsandel är 325 euro + moms/dag
Serviceproducenten fakturerar kunden efter att tjänsten har utförts.
Längd
Experttjänstens längd och innehåll bestäms utifrån SMF-företagets behov. Behovet fastställs i samråd med NTM-centralen.