Liikenteen asiakaspalvelu

Liikenteen asiakaspalvelukeskus on Väyläviraston, ELY-keskusten ja Traffic Management Finlandin toimialaan kuuluvien maantie-, rata- ja vesiväyläasioiden yhteyspalvelu. Voit ottaa meihin yhteyttä puhelimitse, sähköpostitse, chat- tai Palauteväylä.fi-palvelun kautta.

Palauteväylä.fi -palvelussa voi kysyä neuvoa, antaa palautetta tai tehdä ilmoituksen väylän kunnosta. Myös toimenpide-ehdotuksen voi tehdä Palauteväylässä. Sähköiset yhteydenotot välittyvät Liikenteen asiakaspalveluun ja julkaistujen palautteiden käsittelytilaa voi seurata Palauteväylästä.

Puhelimitse asiointi on mahdollista arkisin klo 9–16. Palvelemme asiakkaitamme suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi.

Väyläviraston ja ELY-keskusten liikenneväyliin liittyvät neuvontapalvelut on keskitetty koko maan osalta Liikenteen asiakaspalvelukeskukseen. Asiakasneuvojamme vastaavat kysymyksiin, käsittelevät palautteita ja ohjaavat asiakkaita oikean palvelun äärelle. Ottamalla yhteyttä saat asiasi heti vireille. Verkkosivuilta löydät tietoa esim. teiden ja ratojen kunnossapidosta, liikenneturvallisuudesta, väylähankkeista sekä ohjeet liikenteen lupien hakemiseen.

Olemme keränneet sivuillemme vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin. Jos et löydä etsimääsi, ota yhteyttä. Neuvojamme opastavat myös verkkosivujen käytössä.

Kirjaamme yhteydenotot ja välitämme palautteet kyseisen asian asiantuntijalle. Palautteita hyödynnetään toiminnan kehittämisessä.

Nauhoitamme puhelut asiakaspalvelun laadun parantamiseksi. 

Puhelut maksavat lankapuhelimesta soitettaessa paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelinmaksun (mpm) verran.

Tienkäyttäjän linja

Tieliikennekeskusten Tienkäyttäjän linjalle voi ilmoittaa liikennettä vaarantavista ongelmista soittamalla numeroon 0200 2100 (24/7). Tienkäyttäjän linjalle kuuluvia ilmoituksia ovat esim. liikennettä vaarantavat maanteiden päällystevauriot, tiellä oleva vesi, tielle kaatunut puu tai muu este, joka estää normaalin tienkäytön.

Ilmoittajilta pyydetään tarkka tieto ongelman sijaintipaikasta ja yhteystiedot. Tieliikennekeskuksen päivystäjä välittää ilmoitukset alueurakoitsijalle, joka päättää tarvittavista toimenpiteistä tielle asetettujen laatuvaatimusten perusteella. Ilmoitus ei ole työtilaus.

Merenkulun turvalaitteet

Ilmoita puuttuvasta merimerkistä (Väylä)

 

TIETOA ALUEELTA

Yllä olevan valtakunnallisen tiedon lisäksi asiasta ei ole täydentävää tietoa valitulta alueelta.
Päivitetty

ota yhteyttä

  • Sähköposti: liikenteen.asiakaspalvelu(at)ely-keskus.fi

0295 020 600 asiakaspalvelu ma–pe klo 9–16, neuvonta ja palautteet (pvm/mpm)
0295 020 601 kundservice mån–fre kl. 9–16
0295 020 603 neuvonta yksityisteiden valtionavustuksista ma–pe klo 9–16 (pvm/mpm)

Chat-palvelu avoinna arkisin klo 12-16.

Tienkäyttäjän linja 0200 2100 
Ilmoitukset liikennettä vaarantavista ongelmista tiestöllä (24 h/vrk, pvm/mpm).

oikopolut

Kokeile uutta usein kysyttyä -palveluamme, linkki: https://elisa.egain.cloud/kb/liikenteen_asiakaspalvelu/home

ALUEELLISET LINKIT

Yllä olevan valtakunnallisen tiedon lisäksi asiasta ei ole täydentävää tietoa valitulta alueelta.