- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Tiedotteet 2021
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Uutiset 2023
- Nyheter 2022
- Nyheter 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
- Tjänster, finansiering och understöd i coronasituationen
Nyheter 2017
Virkamiehestä asiakkaan kumppaniksi ja valmentajaksi (Keski-Suomi)
Tulevaisuuden työympäristö on muuttumassa huimaa vauhtia. Digitalisaatio, globalisaatio sekä muut megatrendit muokkaavat työmarkkinoita ja työn tekemisen tapoja. Maakuntauudistuksen reformi tulee uudistamaan merkittävästi valtion paikallishallintoa, jolloin muutokseen on kytkettävä myös viranomaisten toimintatapojen ja roolien uudistaminen.
Keski-Suomen ELY-keskuksen asiantuntija Riitta Laitinen selvitti opinnäytetyössään, miten virkamiehet voivat vastata uusiin haasteisiin. Työn kantavana teemana oli toimintakulttuurin uudistaminen siten, että valvovasta viranomaisesta muuntautuu valmentava kumppani, joka toimii yhdessä asiakkaan kanssa. Opinnäytetyössä rakennettiin malli, jolla valmentava työote saadaan mukaan viranomaistoimintaan.
Keski-Suomi ennakoi -sivulle kirjoittamassaan Uusi asiakkuus - kravattikaulaisesta virkamiehestä asiakkaan kumppaniksi ja valmentajaksi -blogissaan Riitta Laitinen kuvaa tulevaisuuden asiakkuutta.
Palvelut tarjotaan tilanteen mukaan, jolloin keskiössä on asiakkaan ja asian tarve, ei valvonta tai byrokratia. Sähköisten asiointipalveluiden lisäksi asiakasta palvellaan myös henkilökohtaisesti.
Lue Riitan blogi täältä (keskisuomi.info)
- Publiceringsdatum
- 2017-07-20