- Aktuellt
- Kungörelser och anmälningar
- Jobba hos oss
- RSS-feed
- Evenemang och utbildningar
- Anbudsförfrågningar och projektutlysningar
- Pressmeddelanden
- Pressmeddelanden 2020
- Pressmeddelanden 2019
- Pressmeddelanden 2018
- Pressmeddelanden 2017
- Pressmeddelanden 2016
- Pressmeddelanden 2015
- Pressmeddelanden 2014
- Pressmeddelanden 2013
- Pressmeddelanden arkiv
- Beställ meddelanden
- Aktuellt
- Uutiset 2021
- Nyheter 2020
- Nyheter 2019
- Nyheter 2018
- Nyheter 2017
- Nyheter 2016
- Nyheter 2015
- Nyheter 2014
- Nyheter 2013
- Nyhetsbrev
- Kommunikation
Nyheter 2013
Telefonproblemen vid arbets- och näringsbyråerna åtgärdas, vi beklagar olägenheterna för kunder
Arbets- och näringsministeriet och arbets- och näringsbyråerna beklagar de telefonproblem som förekommit under hela början av året och som orimligt mycket prövat tålamodet hos kunder. Problem i arbets- och näringsbyråernas telefontrafik har åtgärdats och åtgärdas hela tiden i samma takt som problem uppstår. Telefonproblem har orsakats av flera faktorer som inträffat samtidigt.
Av orsaker som inte beror på kunden har det under hela början av året tidvis varit svårt att per telefon nå arbets- och näringsbyråns kundservice. Kunderna har fått vänta i telefonen i onödan, det har förekommit problem med hörbarheten, samtal har kopplats fel och brutits mitt i kundbetjäningen, vilket har medfört onödigt besvär för kunderna.
Ytterligare upplysningar:
- Direktör Mika Koskinen, tfn 029 502 4300;
Informationsförvaltningsenheten för närings-, trafik- och miljöcentralerna
- Publiceringsdatum
- 2013-04-18