- Tjänster
- Tjänster efter målgrupp
- Finansiering och understöd
- Finansiering och understöd - Ansvarsområdet för miljö
- Miljöfostran och miljöupplysning
- Understöd för vård av byggnadsarvet
- Prövningsbaserade statsunderstöd för vattendrags- och fiskerihushållningsprojekt
- Ansökan om ersättning för skada som orsakats av fridlysta arter
- Bidrag för genomförande av programmet för effektiviserat vattenskydd
- Understöd för avstående från oljeuppvärmning i bostadsbyggnader
- Finansiering och understöd - Ansvarsområdet för miljö
- Finansiering och understöd - Ansvarsområdet för miljö
- Haitallisten vieraslajien torjunnan, neuvonnan ja torjuntatoimenpiteiden jälkiseurannan avustushaku
- EU-finansiering
- Tillstånd, anmälningar och skadeersättningar
- Behandlingstider
- Rådgivning och informationsservicen
- Övervakning
Behandlingstider
NTM-centralerna har uppskattat de förväntade behandlingstiderna för sina tjänster. Behandlingstiden i enskilda fall beror ändå alltid på ärendets karaktär och beskaffenhet och t.ex. om det behövs tilläggsuppgifter av kunden.
Behandlingstiderna i respektive region
Behandlingstiderna i respektive region fås genom att välja önskat området under rubriken Regional information.
Regional information
Käsittelyajat - Lappi
Lapin elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus on arvioinut hallintolain 23 a §:ssä edellytetyllä tavalla eräiden hallintopäätöksellä ratkaistavien keskeisten asioiden odotettavissa olevat käsittelyajat.
Asian käsittelyn kesto yksittäisessä tapauksessa riippuu kuitenkin aina asian luonteesta ja laadusta sekä esimerkiksi tarpeesta pyytää asiakkaalta lisäselvitystä. Tarkempaa tietoa hakemuksesi käsittelyajasta ja prosessista saat olemalla yhteydessä hakemustasi käsittelevään asiantuntijaan.
Taulukko, josta löytyvät Elinkeino- ja työvoimapalvelut ja Ympäristö- ja luonnonvarat -palvelut -käsittelyajat:
Liikenne- ja infrastruktuuripalveluita koskevat käsittelyajat löytyvät Palvelut-osiosta:
Maksatusasioita käsittelee KEHA-keskus
- Maksatusasioiden käsittelyajat (keha-keskus.fi)
Lisätietoja: asiakkuuspäällikkö Sanna Kolomainen 0295 037 235, sanna.kolomainen(at)ely-keskus.fi.
- Senast ändrad
- 2016-12-21