Uutiset 2021

Alueellista tietoa

Uutiset 2020

Asiakkaat olleet tyytyväisiä TE-asiakaspalvelukeskuksen palveluihin

Vuosi sitten TE-asiakaspalvelukeskuksen kysyntä kasvoi rajusti koronapandemian takia. Vuodenvaihteen jälkeen henkilöasiakkaiden palveluiden kysyntä nousi mm. työttömyysturvan poikkeuslakien, kuntakokeilujen alkamisen ja yleisen työmarkkinatilanteen vuoksi.

ELY-keskusten poikkeusrahoitus, muut tuet yrittäjille sekä talousvaikeuksissa olevat yritykset ovat työllistäneet asiakaspalvelukeskuksen yritysneuvojia. Myös yrityksen perustamiseen liittyvät kysymykset ovat lisääntyneet. Talousapu-neuvontapalvelussa yritysten heikentynyt taloustilanne ja konkurssiuhat ovat lisänneet kontaktimäärää aiempiin vuosiin verrattuna.
 
Asiakkaiden antama palaute on ollut ruuhkasta huolimatta positiivista ja kaikkien palvelukanaviemme arvosanojen keskiarvo on vähintään 4 (asteikolla 1–5). Vuosi sitten keskitimmekin kaikki resurssit asiakkaiden palvelujen saatavuuden varmistamiseksi. Avoimessa palautteessa asiakkaat ovat kiittäneet erityisesti neuvonnan asiantuntemusta ja ystävällisyyttä.

”Asiani hoidettiin heti kuntoon ja sain kannustusta jatkoon. Erittäin hyvää palvelua!”

"Erinomaista, asiantuntevaa, ratkaisuhakuista, hyvää ja joustavaa palvelua. Asia selvisi, kiitos!"

Kehittämisehdotuksina asiakkaat toivat esiin mm. asiansa loppuun saakka käsittelyä ja jonotusajan lyhentämistä. Jatkamme asiakastyytyväisyyden mittaamista ja asiakaspalautteiden hyödyntämistä palvelun kehittämisessä ja osaamisen ylläpitämisessä. 

​​​​​​​Asiakkaiden antama kiitos kuuluu osaaville ja ammattitaitoisille TE-aspan ja TE-toimistojen puhelinpalvelujen asiantuntijoille sekä Talousapu-neuvontapalvelun konsulteille.