- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Asiakkaat tyytyväisiä ELY-keskusten palveluihin, Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen asiakastyytyväisyys parani edellisvuodesta (Pohjalaismaakunnat)
Maakuntauudistuksen valmistelu sävytti vuoden 2018 toimintaa, mutta palvelujen ja osaamisen kehittämiseen panostettiin ELY-keskuksissa edelleen. Valtakunnallisen palvelutyytyväisyyskyselyn tulosten mukaan palveluiden ja asiakastyön laatu on onnistuttu pitämään erinomaisena muutosvalmistelun aiheuttamasta kuormituksesta huolimatta. Kokonaistyytyväisyys Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksen palveluihin oli 4,31, sen ollessa edellisvuonna 4,18. Koko maassa vastaavat luvut olivat 4,16 ja 4,11.
Palvelutyytyväisyyskysely tehdään ELY-keskusten ja ELY-keskusten ja TE-toimistojen kehittämis- ja hallintokeskuksen (KEHA-keskus) palveluista vuosittain. Palvelutyytyväisyyskysely tehdään kaikkien 15 ELY-keskuksen maksatus-, rahoitus-, valvonta- ja lupapalveluista, yritysten kehittämispalveluista sekä KEHA-keskuksen maksatuspalveluista. Vastaajia oli koko maassa 4821, josta maksatuspalvelujen osuus oli 58 %. Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksessa vastaajia oli 159 ja vastaajia oli varsin tasaisesti maksatuspalveluihin (58), rahoituspalveluihin (45) ja valvontapalveluihin (56). Yritysten kehittämispalvelujen analyysi- ja konsultointipalveluissa vastaajia oli selkeästi vähemmän 10. Lupapalvelujen vastaajia ei Etelä-Pohjanmaan ELY-keskuksessa ollut. Kyselyn asteikko on 1-5.
Palautteen mukaan kokonaistyytyväisyys on jatkanut paranemistaan ja tehdyt panostukset asiakaspalveluun sekä henkilöstön vahva ammattitaito näkyvät palveluissa. Palvelutyytyväisyys on parantunut lähes kaikissa palveluissa edellisvuodesta.
Erityisen tyytyväisiä asiakkaat olivat palvelun ystävällisyyteen (4,66), palvelun asiantuntemukseen (4,49) ja annettuun neuvontaan (4,43). Kehitettävää on edelleen asian käsittelynopeudessa etenkin maksatuspalveluissa (3,45) ja rahoituspalveluissa (3,84). Näiden palvelujen osalta prosesseja on kehitettävä edelleen ja on kiinnitettävä huomiota sähköisten järjestelmien toimivuuteen ja opastamiseen.
Lisätietoja:
- Mika Soininen
Ylijohtaja
Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus
Puh. 0295 027 403
- Leena Ahonen-Lätti
Kehittämispäällikkö
Etelä-Pohjanmaan ELY-keskus
Puh. 0295 027 544
- Julkaisupäivä
- 12.3.2019