Navigointivalikko
Uutiset 2013

Uutiset 2013

Uutiset

Ympäristöasioiden palvelu paranee ELY-keskuksissa 

Uusi valtakunnallinen Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus aloitti toimintansa maaliskuun alussa. Keskus palvelee vuonna 2013 vesilain valvontaa ja vesihuoltoa koskevissa asioissa sekä antaa ympäristöasioiden yleisneuvontaa. Tavoitteena on, että palvelu laajenee vuodesta 2014 alkaen myös muihin ELY-keskusten hoitamiin ympäristöasioihin.

- Keskus neuvoo puhelimitse ja sähköpostitse kansalaisia, yrityksiä ja yhteisöjä suomeksi ja ruotsiksi. Meiltä voi kysyä esimerkiksi rantojen ruoppauksista tai laiturin rakentamisesta, kertoo keskusta luotsaava asiakaspalvelupäällikkö Sirkka Lahtinen Pirkanmaan ELY-keskuksesta.

Valtakunnallisesti yhdenmukaista palvelua

Asiakaspalvelukeskuksen ansiosta asiakkaat saavat jatkossa laadukasta ja valtakunnallisesti yhdenmukaista tietoa tai apua yhdestä paikasta. Asiakaspalvelun ammattilaiset vastaavat kysymyksiin ELY-keskusten asiantuntijat taustatukenaan ja ideana on, että asiakkaan tarvitsee ottaa yhteyttä vain kerran. Yhteistyökumppani voi edelleen soittaa vaihteen kautta ELY-keskuksen ympäristötehtäviä hoitavalle työntekijälle.

Lisätietoja:

  • Ympäristöhallinnon monikanavainen asiakaspalvelu –hankkeen projektipäällikkö Eeva-Riitta Puomio, ympäristöministeriö, p. 040 532 8791, etunimi.sukunimi(at)ymparisto.fi
  • asiakaspalvelupäällikkö Sirkka Lahtinen, Pirkanmaan ELY-keskus, p. 0295 036 256, etunimi.sukunimi(at)ely-keskus.fi

Ota yhteyttä

  • Ympäristöasioiden asiakaspalvelukeskus
    0295 020900 asiakaspalvelu (ma–pe klo 9–16)
    sähköposti: ympariston.asiakaspalvelu(at)ely-keskus.fi
    Puhelut maksavat lankapuhelimesta soitettaessa paikallisverkkomaksun (pvm) ja matkapuhelimesta matkapuhelinmaksun (mpm) verran.

Alueellista tietoa