- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
- Palvelut, rahoitukset ja avustukset koronatilanteessa
Uutiset 2017
Virkamiehestä asiakkaan kumppaniksi ja valmentajaksi (Keski-Suomi)
Tulevaisuuden työympäristö on muuttumassa huimaa vauhtia. Digitalisaatio, globalisaatio sekä muut megatrendit muokkaavat työmarkkinoita ja työn tekemisen tapoja. Maakuntauudistuksen reformi tulee uudistamaan merkittävästi valtion paikallishallintoa, jolloin muutokseen on kytkettävä myös viranomaisten toimintatapojen ja roolien uudistaminen.
Keski-Suomen ELY-keskuksen asiantuntija Riitta Laitinen selvitti opinnäytetyössään, miten virkamiehet voivat vastata uusiin haasteisiin. Työn kantavana teemana oli toimintakulttuurin uudistaminen siten, että valvovasta viranomaisesta muuntautuu valmentava kumppani, joka toimii yhdessä asiakkaan kanssa. Opinnäytetyössä rakennettiin malli, jolla valmentava työote saadaan mukaan viranomaistoimintaan.
Keski-Suomi ennakoi -sivulle kirjoittamassaan Uusi asiakkuus - kravattikaulaisesta virkamiehestä asiakkaan kumppaniksi ja valmentajaksi -blogissaan Riitta Laitinen kuvaa tulevaisuuden asiakkuutta.
Palvelut tarjotaan tilanteen mukaan, jolloin keskiössä on asiakkaan ja asian tarve, ei valvonta tai byrokratia. Sähköisten asiointipalveluiden lisäksi asiakasta palvellaan myös henkilökohtaisesti.
Lue Riitan blogi täältä (keskisuomi.info)
- Julkaisupäivä
- 20.7.2017