- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Uutiset 2013
Asukkaiden osallistumiseen kannustava elinympäristön kyselypalvelu Harava valmistui
Kuinka asukkaiden mielipiteet lähipuiston kehittämisestä saataisiin helposti välitettyä suunnittelijalle? Miten kunta voi saada tietoa kansalaisten havaitsemista vaaranpaikoista liikenteessä? Uusi Harava-palvelu on karttapohjainen ideointi- ja palautekanava, joka helpottaa asukkaiden näkemysten huomiointia lähiympäristön kehittämisessä.
Kyselyitä voivat tehdä esimerkiksi kunnat, maakuntaliitot, elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskukset, yritykset, yhdistykset ja yliopistot. Vastaajat merkitsevät mielipiteensä suoraan sähköiselle kartalle, mikä helpottaa sekä palautteen antamista että sen käsittelyä. Kyselyiden lisäksi Harava mahdollistaa ammattimaisen inventoinnin sekä kysy-vastaa-osion ylläpidon.
Harava on osa ympäristöministeriön hanketta, jossa tuotetaan asumiseen ja rakennettuun ympäristöön liittyviä sähköisiä asiointi- ja tietopalveluita. Palvelut helpottavat muun muassa erilaisten lupien ja tukien hakemista sekä tiedon hankintaa ja analysointia.
Lue lisää:
- Asukkaiden osallistumiseen kannustava elinympäristön kyselypalvelu Harava valmistui (Ympäristöministeriö, Suomen ympäristökeskus ja Dimenteg Oy)
- Harava (eharava.fi)
- Julkaisupäivä
- 17.6.2013