Navigointivalikko
Uutiset 2013

Uutiset 2013

Uutiset

Asiakaspalvelu 2014 – tavoitteena tuoda julkisen hallinnon palvelut yhdelle luukulle

Julkisen hallinnon tavoitteena on siirtyä mahdollisimman kattavasti sähköisiin palveluihin. Käyntiasiointia tarvitaan kuitenkin edelleen. Nyt tavoitteena on tuoda hallinnon palvelut yhteisille asiakaspalvelupisteille, kohtuuetäisyydelle asukkaista.

Julkisen hallinnon asiakaspalvelun kehittämistä on viety eteenpäin Asiakaspalvelu 2014 -hankkeen kautta ja sen teettämän tutkimuksen mukaan 77 % suomalaisista pitää käyntiasiointia edelleen tärkeänä. Käyntiasioinnin tarve korostuu harvaan asutuilla seuduilla, joissa väestö on keskimääräistä iäkkäämpää ja asukkaiden valmiudet sähköisten palveluiden käyttöön ovat keskimääräistä heikommat.

Hankkeen työ perustuu hallitusohjelmaan, jonka mukaan kuntatasolle luodaan kattava yhteispalvelupisteiden verkko ja määritellään jokaisessa yhteispalvelupisteessä vähintään etäpalveluna saatavilla olevat valtion, kuntien ja eri viranomaisten palvelut. Hankkeen tehtävänä oli myös selvittää kuntien mahdollisuudet toimia yhteispalvelupisteiden vastuuviranomaisina ja ainoana keskeisenä asiakasrajapintana julkisiin palveluihin.

Asiakaspalvelu 2014 -hanke luovuttaa loppuraporttinsa hallinto- ja kuntaministeri Henna Virkkuselle keskiviikkona 12.6.2013 klo 11.

Tiedotustilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä osoitteessa www.vn.fi/live

Lisätietoja: www.vm.fi/asiakaspalvelu2014


Alueellista tietoa