- Ajankohtaista
- Kuulutukset ja ilmoitukset
- Yleistiedoksiannot maantielle jätettyjen ajoneuvojen siirtämiseksi
- Valtion liikenneväylien suunnittelu - kuulutukset
- Ympäristö ja luonnonvarat -vastuualueen valtakunnalliset ja useampaa aluetta koskevat kuulutukset, yleistiedoksiannot ja päätökset
- Meille töihin
- RSS-palvelu
- Tapahtumat ja koulutukset
- Tarjouspyynnöt ja haut
- Tiedotteet
- Tiedotteet 2021
- Tiedotteet 2020
- Tiedotteet 2019
- Tiedotteet 2018
- Tiedotteet 2017
- Tiedotteet 2016
- Tiedotteet 2015
- Tiedotteet 2014
- Tiedotteet 2013
- Tiedotearkisto
- Tilaa tiedotteita
- Uutiset
- Uutiset 2024
- Uutiset 2023
- Uutiset 2022
- Uutiset 2021
- Uutiset 2020
- Uutiset 2019
- Uutiset 2018
- Uutiset 2017
- Uutiset 2016
- Uutiset 2015
- Uutiset 2014
- Uutiset 2013
- Uutiskirjeet
- Viestintä
Haitulan silta uusitaan Loimaalla, liikenne kiertotielle (Varsinais-Suomi)
Varsinais-Suomen ELY-keskus aloittaa Loimaalla maantiellä 12608 (Vanha Alastarontie) Loimijoen ylittävän Haitulan sillan uusimistyöt viikolla 10. Rakennustyöt kestävät vuoden 2018 syksyyn saakka. Uusi silta rakennetaan vanhan sillan paikalle, joten rakennustöiden ajaksi liikenne sillan kohdalla joudutaan katkaisemaan ja ohjaamaan kiertotielle Haaroistentien ja maantien 213 kautta. Pahoittelemme rakennustöiden aiheuttamia haittoja tielläliikkujille.
Sillan uusimistyöt aloitetaan viikolla 10 työmaan perustamisella ja työnaikaisten liikennejärjestelyjen tekemisellä. Tämän jälkeen aloitetaan vanhan sillan purkutyöt ja uuden sillan telinepaalutus. Vanhan sillan purkutyön jälkeen rakennetaan uusi silta. Uusi silta rakennetaan vanhan sillan paikalle, joten rakennustöiden ajaksi liikenne sillan kohdalla joudutaan katkaisemaan ja ohjaamaan kiertotielle yleisiä teitä pitkin. Kiertotiereitti kulkee Haaroistentien ja maantien 213 kautta. Liikenne tulee säilymään työnaikaisilla liikennejärjestelyillä koko urakan ajan. Työt valmistuvat kokonaisuudessaan syksyllä 2018.
Nykyinen v. 1916 rakennettu ja v. 1959 perusparannettu silta on kapea, painorajoitettu ja huonokuntoinen. Silta on päätetty uusia kokonaan jännitetyllä teräsbetonisella ulokepalkkisillalla. Sillan uusimisen yhteydessä myös tiegeometriaa parannetaan. Uuden sillan hyötyleveys kasvatetaan 8,5 metriin (vanhan sillan leveys 6,0 metriä) ja sen kokonaispituus on noin 45 metriä. Uuden sillan myötä myös painorajoitus poistuu. Liikennemäärä sillalla on 286 ajoneuvoa vuorokaudessa.
Urakoitsijana hankkeessa toimii NCC Suomi Oy.
LISÄTIETOJA
- Varsinais-Suomen ELY-keskus: siltainsinöörit Ari Salo, p. 0400 510 391 ja Jari Nikki, p. 0400 821 596
- NCC Suomi Oy: työpäällikkö Janne Rihko, puh. 050 355 1779
- Lisää tietoa tämän vuoden siltatöistä siltatyöt 2018 -sivulla.
- Julkaisupäivä
- 20.2.2018